Hiina valitsus kavatseb 2020. aastaks laiendada olemasolevat ülikiirraudteede võrgustikku 30 000 kilomeetrini. Võrgustik ühendaks omavahel rohkem kui 80 protsenti Hiina suurematest linnadest, märkis transpordiministri asetäitja Yang Yudong. Mullu küündis Hiina ülikiirraudteede kogupikkus 19 000 kilomeetrini.

Kokku kavatseb Hiina riik aastatel 2017–2020 panustada raudteede rajamisse 3,5 triljonit jüaani (u 480 miljardit eurot), kuulutas Yang riigi transporditeenuste parendamise kavade esitlusüritusel mullu detsembri lõpus.

Vastne kava näeb ette kiirteede renoveerimise ja raudteede senisest kiirema ehitamise riigi kesk- ja läänepiirkonna vähemarenenud regioonide paremaks teenindamiseks.

Viimasel kuuel aastal on Hiina majanduskasv ühtlases tempos langenud pärast seda, kui kommunistliku riigi juhid otsustasid hakata majandust tootmisest ja ekspordist võõrutama ning suunama jätkusuutlikuma tarbimispõhise kasvumudeli poole. Viimasel kahel aastal on ametkonnad oluliselt suurendanud rahaeraldusi teedeehitusse ja mujale taristusse.

Möödunud kolmapäeval, 2016. aasta 28. detsembril alustati Hiinas uue ülikiir-rongiliini rajamist finantskeskusest Shanghaist itta Kunmingi, edelapiirkonnas asuva vaesema Yunnani provintsi pealinna.

Hiina riikliku ajakirjanduse osutusel on uue raudteeliini pikkuseks 2252 kilomeetrit ja see läbib viit provintsi, lühendades Šanghaist Kunmingi reisimise aega 35 tunnilt 11 tunnile.