"Kümned miljonid", kellele nad viitavad, on siinses kontekstis vaid USA lapsed.

„Youtube on aastaid mööda vaadanud oma vastutusest laste ja perede ees, väites, et nende lastelaule, multifilme ja mänguasjareklaame täis sait ei ole mõeldud alla 13-aastastele lastele,“ ütles ühe organisatsiooni CCDC (Kampaania reklaamivaba lapsepõlve nimel) direktor John Golin. „Google teenib lastele reklaamide edastamise pealt tohutut kasumit ja peab töötama COPPA`iga kooskõlas (COPPA on laste internetiprivaatsuse kaitse seadus, mis kehtib aastast 1998). On aeg, et FTC võtaks Google`i ebaseadusliku andmete kogumise ja reklaamimisviiside eest vastutusele.“

Ehkki Youtube`i kasutustingimustes on kirjas, et sait pole lastele mõeldud, kasutab seda umbes 80% 6-12 aastastest USA lastest. Kuigi aastal 2015 loodi eraldi äpp nimega YouTube Kids, mille juures on ka sisufiltrid, kasutab seda vaid iga neljas Youtube`is käiv laps.

Mõned kanalidki on otse lastele suunatud – USA-s on näiteks otse lastele mõeldud Ryan ToysReview, mil on rohkem kui 12 miljonit jälgijat ja mille videotel on kokku üle 20 miljardi vaatamise. Kanal teenis Google`ile eelmisel aastalüle 5 miljoni dollari reklaamiraha ja on vaid üks paljudest.

Ehkki Google`i privaatsuspoliitika kohaselt peavad kasutajad andma nõusoleku selleks, et nende isiklikke andmeid (telefoninumber, seadme ID, asukoht) jagataks, ei ole Youtube`il eraldi selget laste privaatsuspoliitikat, mida COPPA nõuab. Ja kuigi Youtube küsib kasutajalt konto loomisel ta vanust, pole videote vaatamiseks tegelikult kontot.

COPPA rikkujaid saab iga rikkumise eest karistada 41 484 dollariga ja kui hakata Google`it Youtubes laste jälgimise eest trahvima, võiks „arve“ ulatuda lõpuks kümnete miljardite dollariteni.