TEST: Elisa uus teleteenus Binge on nagu steroididel ZUUMbox

 (9)

TEST: Elisa uus teleteenus Binge on nagu steroididel ZUUMbox
Foto: tootja

Juuli lõpus tegime juttu Starmani / Elisa uuest teenusest Binge, kui see välja tuli. Nüüd on Binge testitud ja aeg on sügisest kokkuvõtet teha.

Tegelikult sarnaneb Binge üsna paljus juba olemasoleva ajamasina-süsteemiga, millega ehk Starmani kaabli-kliendid juba tuttavad on, kirjutab AM.ee.

Uus teenus suunab pilti õhu teel ning ajamasina-teenus saabub koju suvalise (piisavalt kiire) internetiühenduse teel.

Ajamasin on teenus, mis lubab teleprogrammi vaadata kuni kaks nädalat peale selle eetrisolemist ning ka otse-eetrist vaadates seda pausida näiteks WC-s käimiseks või morsiklaasi täitmiseks.

Proovisime siis Binge'i oma laboris ära. Töötab, aga... Tunnistan, et olgugi, et mul telekas olemas on, ei ole ma selle tavapärane kasutaja ja siin mõned filosoofilisemad tähelepanekud.

Voogtelevisooni pole ma regulaarselt vaadanud pea 10 aastat juba ja eks sellega ole tore naljatada: telekat ei ole, sest vahetasin selle ülikooli ajal kasti õlle vastu.

Ajamasina-teenusega olen tuttav ning selle juures meeldib mulle väga võimalus hakata telesaateid vaatama 30 minutit hiljem ning kerida siis reklaame edasi.

Viimased kaks aastat ei ole mul ka ajamasinat või midagi sarnast olnud, sest olen väljapool Starmani leviala ning seega tundus Binge'i teenus iseensest intrigeeriv.

Seotud lood:

Reaalsus oli aga karm: olen Netflixiga ära hellitatud; ma pole kaks aastat ühtegi reklaami näinud! Võib küsida, kuidas ma küll tean, mida osta, kuid miskitmoodi olen hakkama saanud.

Loe veel

Lisaks tuleb välja, et keskmiselt seitse minutit kestvate reklaamidega on 30 minutit peale saate algust vaatamahakkamine siiski liiga väikene puhver: reklaamid on nii pikaks läinud, et üsna kärmelt jõuab reaalaega tagasi.

Kasutajamugavus

jätab soovida. Tõsi, Elisa teenuste juht Kertu Kriisk ka mainis, et teenus on uus, pidevas arenduses ning koostöös arendajatega tuleb uuendusi jooksvalt. Teenus kasvab ja areneb koos kasutajatega.

Suurema kui 32-tollise teleka olukord võib parem olla, kuid sihtgruppi arvesse võttes vaevalt, et neil midagi suuremat on.

Väga palju infot on üritatud ühte ekraanivaatesse ära mahutada ning see tekitab olukorra, kus päris täpselt ei saa aru, mis valikud on kus. Kirjad on suhteliselt kribud ning ega selles osas ei saa väga midagi muuta – prill ninale!

Foto: tootja

Salvestamine

toimib 180 päeva ja 1500 tunni jagu – kindlasti on selle vastu kellelgi huvi, kuid mina ei mõista, miks keegi peaks, kui sisuliselt on kõik asjad 14 päevaks niikuinii salvestatud tagasivaatamise võimalusega.

Rakenduste valik on kesine

Minu isiklik huvi oli antud seadme Netflixi või teiste tellimuspõhiste rakenduste suunitlusega ning selles osas olid ootused küllalt kõrged.

Meediakeskusena on selle võimalused üsna piiratud ning vähemalt praegusel hetkel ei ole teenusepakkuja poolt antud funktsionaalsus toetatud: seega tegelikult ei pea kohalikku meediat mängima. Kui mängib, on hästi, ja kui mitte, siis pole midagi teha. Peale Netflixi muid valikuid ei ole.

Hetkel on valikus vaid enamjaolt tasulise kasutusega äpid:

* Netflix
* Ilmateade
* FilmBox – Netflixi vähetuntud analoog
* MUBI - Netflixi vähetuntud analoog
* YouTube
* Mängud
* Kalastus-TV
* Deezer (kuid Spotify ei ole toetatud)
* Lastele
* LoveNature - loodussaated
* DailyMotion – YouTube'i analoog

Peamenüüst on võimalik vahetada menüüpunkt „Lastele“ millegi muu vastu, aga ma tahaks, et see oleks pigem komöödiad, uudised või midagi sellist, mida igal nädalal sooviks filtreerida.

Võtame hoogu natukene tagasi

ja vaatame asja kõrvaltseisjana, 200 000 potentsiaalse kliendi vaatest

On selge, et inimesed tahavad midagi uut, kuid ei soovi loobuda vanast. Midagi paremat kui oli vana, aga sisuliselt enam-vähem sama asja. Eks see ole ka Apple'i toimimise strateegia: sama vana, aga natukene parem.

Lisaks saab tellija kasutada nutilelefoni või tahvliga interneti teel kõiki Binge'i teenuseid.

Binge on nagu steroididel Zuumbox - vajab üsna vähest internetikiirust, et kerimised, lindistamised toimiks ja muu toimib sarnaselt Zuumboxiga.

Hetkel vaatatab suurem osa inimesi siiski voogtelevisooni, üsna vähestel on ajamasina sarnane tagasikerimine ning 10% eesti televaatajatest kadus 1. augustiga ära Kanal 2 ja TV3 vaatajate hulgast. Vabalevisse jäid vaid ETV, ETV2, ETV+, TallinnaTV ja France24.

Binge'is sisalduvad telekanalid. (Foto: tootja)

Kas osta?

Ikka tasub – kui vaatad peamiselt Eesti kanaleid, voogtelevisiooni ja liigselt ei taha mõelda. Kas mina ostaks? Pigem mitte. Isegi oma olematu 10/1 Telia ühenduse otsas toimivad Netflix, YouTube ja muud teenused, mis näitavad mulle reklaamivabalt täpselt seda, mida tahan, ja siis kui tahan.

Nii vähe kui Eesti seepe vahin, saan need ka internetist kätte ning reklaamid on vaid mõnikümmend sekundit veerandtunni asemel.

Binge'i teenus maksab 14 eurot kuus ning Elisa pakub ka 5 Mbit/s või 30 Mbit/s kiiruspiiranguga interneti kombopakette vastavalt 20 ja 27 euro eest.

Valikud telekale tarkuse lisamiseks

* Osta uus targem nuti-TV > 200 €
* Amazon Fire TV > 40 €
* Roku > 40 €
* Chromecast > 40 €
* Täiendavalt lisandub 10 € Netflixi vm kuutasuga teenus.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised