Pittsburghi ülikooli meedia ja tehnoloogia tervisemõjude uurimise keskuse juht dr. Brian A. Primack küsitles koos kolleegidega 1787 ameeriklast vanuses 19–32 aastat, vahendab ajakiri Imeline Teadus.

Neil paluti täita küsimustik, mis hõlmas ühtteist kõige populaarsemat sotsiaalmeediaplatvormi (Facebook, YouTube, Twitter, Google+, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Printerest, Vine ja Linkedin).

Küsitlusest selgus, et vastanud veetsid sotsiaalvõrgustikes aega keskmiselt 61 minutit päevas ja külastasid oma erinevaid sotsiaalmeediakontosid 30 korral nädalas.

Kuid enam kui veerandil vastanuist ilmnesid tõsised depressiooniilmingud. Need olid seda märkimisväärsemad, mida rohkem inimesed sotsiaalmeediat kasutasid.

Isikutel, kes külastasid sotsiaalmeediat nädalas kõige sagedamini, esines depressiooni 2,7 korda suurema tõenäosusega kui sotsiaalmeediasse kõige harvemini sisse logivatel inimestel.

Neil, kes veetsid sotsiaalmeedias päevas kõige rohkem aega, oli depressioonirisk 1,7 korda kõrgem kui inimestel, kes kulutasid Facebookile, Twitterile või teistele platvormidele kõige vähem minuteid.

Sotsiaalmeedia ja depressiooni vahekord on eriilmeline: ühest küljest tekitab sotsiaalmeedia ise depressiooni, teisalt võib depressiivsetel inimestel olla ka suurem tung sotsiaalmeediasse. See võib käivitada üsna hukatusliku nõiaringi, selgitas uuringu üks autoreid Lui yi Lin.

Sotsiaalmeediast teiste inimeste elu ja saavutuste idealiseeritud ning ilustatud kajastuste lugemine tekitab kadedust ja usku, et kõik su ümber elavad huvitavamat elu kui sa ise.

Lisaks tekitab sotsiaalmeedia kasutamine, seal mõttetute dialoogide pidamine ning tühiste mängude mängimine inimeses tunde, et ta on oma aega kasutult raisanud, see aga mõjub tujule halvasti.

Teiseks võib sotsiaalmeediasse kiindumine viia internetisõltuvuse kujunemiseni, mis on depressiooniga lähedalt seotud vaimne häire.

Ning lõpuks võib sotsiaalmeedias sattuda küberkiusamise või mõne muu ebameeldiva kontakti ohvriks, mis samuti võib panna aluse depressioonile.

Uuringu autorite kohaselt peaksid arstid depressiooniga patsientidelt rohkem küsima nende sotsiaalmeedia-harjumuste kohta.

Ennustuste kohaselt muutub depressioon 2030. aastaks kõige sagedasemaks töövõimetuse põhjuseks jõukate riikide elanike seas.