PIkemalt on sellest juttu Facebooki blogis.

Facebook soovib, et uus reeglistik jõustuks enne 25. maid, mil euroliidus hakkab kehtima uus isikuandmete kaitse üldmäärus (ingl General Data Protection Regulation ehk GDPR).

See tähendab, et Facebook soovib, et kõik kasutajad – olenemata elukohast – vaataksid oma privaatsusvalikud uuesti üle. Alates infost, mis puudutab profiilile postitatavat infot kuni selleni, kuidas Facebook nende andmeid suunatud reklaami tegemiseks kasutab.

Samuti teatas Facebook, et nende „näotuvastustooted“ naasevad Euroopasse ja Kanadasse (need on võimalik soovi korral sisse ja välja lülitada), ehkki seitse aastat tagasi otsustati kohtutes, et fotodel inimeste automaatse märkimise (ingl tagging) süsteem kogus ilma kasutajate nõusolekuta biomeetrilist infot.


Euroopa elanikeni jõuavad uued kontrollsüsteemid alates sellest nädalast ja seejärel laienetakse üle maailma, teatas Facebook blogipostituses.

Kasutajailt küsitakse muuhulgas näiteks üle, kas nood tahavad jätkuvalt jagada oma poliitilisi või religioosseid veendumusi, suhteinfot ja muud sellist. Profiiliinfo kustutamine tehakse lihtsamaks. GDPRi järgi on ettevõtetele, kes loata infot koguvad, võimalik määrata rahatrahve. Euroopa kasutajad hakkavad nägema ka Facebooki andmekaitseametniku kontaktinfot, mis on GDRPiga sätestatud.

Lisaks hakatakse 13-15 aastastelt ehk teismelistelt küsima, kas nad soovivad näha suunatud reklaami ja kas nad soovivad profiilil isiklikku infot jagada soovivad – seda ka maades, kus seadus seda ette ei näe. Selles vanuses olevad noored hakkavad nägema „vähem personaliseeritud“ versiooni Facebookist vähesemate jagamisvõimalustega. Ka otseteed privaatsus- ja muude seadete juurde, mida märtsis demonstreeriti-lubati, peaksid sel nädalal Facebookis näha olema.