Religioon on vägivaldne? Massimeedia noor edukas osa kujutab seda nii

(77)
Religioon on vägivaldne? Massimeedia noor edukas osa kujutab seda nii
Foto: Mercury Steam / Konami

Videomänguärist on kujunenud viimase kümne või pigem 3-5 aasta jooksul massimeedia(tööstuse) oluline osa. Mänge on palju ja erinevaid, aga tänase eriplokiteema raames huvitab meid nende tehtav üldistus: religioon on vägivaldne.

USA Missouri ülikooli ajakirjanduse-doktoriõppur Greg Perreaulti uuring näitab: paljude uuemate videomängude sisus leidub viiteid, et religioon on vägivaldne, kirjutab Science Daily.

Perreault tegi järelduse viie hiljutise eepilise mängu sisu uurides: "Mass Effect 2", "Final Fantasy XIII", "Assassin's Creed", "Castlevania: Lords of Shadow" ja "The Elder Scrolls IV: Oblivion".

"Enamuses neist on tugev rõhk templirüütlite ja ristisõdijate motiividel. Autorid ei tõsta esile ainult religiooni vägivaldset aspekti, vaid samuti lõid sellega seoses probleemi, millest peategelane peab üle saama - olgu selleks konfliktid usuhulludega või heitlus religioosse süütundega."

Perreault usub samas, et sellised kommentaarid pole sihipärased. "Ei jää tunnet nagu mänguloojad sihikindlalt religiooni materdavad. Pigem tahavad nad selle abil köitvamat lugu arendada.

Enamus mänge sisaldab vägivalda, vägivald põhineb konfliktil ja konflikt on põnev. Religioon paistab vägivallaga seonduvat, sest aitab luua haaravat sisu."

Oma arvuti- või konsoolmängu müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!

Enim loetud
Teised Maad asuvad nii kaugel, et kolimisrakette valmis panna pole mõtet (58) Teised Maad asuvad nii kaugel, et kolimisrakette valmis panna pole mõtet
Leitud on "teine Maa." Tundub, et see on üks sagedasemaid hüüatusi, mida eksoplaneete uurivad astronoomid meediale serveerivad. Ikka leitakse mõni järgmine planeet, mis varasest enam meenutab meie maakera, olles oma päikesest sobival kaugusel, et seal poleks liiga külm ega liiga palav, et seal võiks leiduda kuiva pinda ja märga vett ja, et kohalik atmosfäär võimaldaks siiski elul tekkida ja areneda.
Ütle uuele maakerale tere! NASA leidis seniavastatutest Maale kõige sarnasema planeedi (122) SPACE-NASA/PLANET
NASA avastatud Kepler 452b tiirleb ümber Päikesele väga sarnase tähe umbes sama kaugel kui Maa ümber Päikese.

Kui teadlased on ennegi leidnud planeete, millel võiks elu olla teoreetiliselt võimalik, siis Kepler 452b on eelmistest kõva samm edasi.
NASA teatab planeete otsiva Kepleri teleskoobi uutest leidudest: oleme uue Maa leidmise lävel (58) NASA teatab planeete otsiva Kepleri teleskoobi uutest leidudest: oleme uue Maa leidmise lävel
USA kosmoseagentuur NASA korraldab neljapäeva õhtul telekonverentsi, et teha teatavaks uusi planeete otsiva Kepleri teleskoobi värsked avastused.
OTSEPILT: Ameeriklane, venelane ja jaapanlane startisid rahvusvahelise kosmosejaama poole!Fotod ja video stardist! Täiendatud!  (79) OTSEPILT: Ameeriklane, venelane ja jaapanlane startisid rahvusvahelise kosmosejaama poole!
Eesti aja järgi kolmapäeva hilisõhtul startisid järjekordsed kolm kosmonauti Rahvusvahelisse Kosmosejaama ekspeditsioonile. NASA tegi sündmusest otseülekande. Samuti kannab NASA üle ka varahommikul süstiku jõudmise jaama juurde ja selle dokkimise.
Läbimurre: jõupingutus maavälise elu otsimiseks, mis läheb maksma 92 miljonit eurot (74) Läbimurre: jõupingutus maavälise elu otsimiseks, mis läheb maksma 92 miljonit eurot
Kas me oleme Universumis tõepoolest üksi või leidub ka kusagil mujal intelligentseid eluvorme?
Päikese aktiivsus väheneb, kuid kas see toob aastaks 2030 väikese jääaja? (28) Päikese aktiivsus väheneb, kuid kas see toob aastaks 2030 väikese jääaja?
Päikese aktiivsuse tsüklilist muutumist on seostatud kliima jahenemisega Maal. Hiljuti avaldatud uuringu tulemused viitavad päikese aktiivsuse vähenemisele järgmise 15 aasta jooksul ning seoses sellega on hakatud ennustama väikese jääaja teket. Kuid kas ühe nähtuse esinemine toob kindlasti kaasa ka teise?
Müstiline: Pluuto kuu pealt leiti mägi, mis paikneb keset auku (34) Müstiline: Pluuto kuu pealt leiti mägi, mis paikneb keset auku
Fotol, mille kosmosesond New Horizons tegi 14. juulil 79 000 kilomeetri kauguselt, ilmnes Pluuto kuu Charoni peal veider mägi, mis paistab kõrguvat keset auku.
Veneetsia veelohkude mõistatus - võimatu asi vajas Eesti teadlaste tähelepanu (6) Veneetsia veelohkude mõistatus - võimatu asi vajas Eesti teadlaste tähelepanu
Itaalia teadlased mõõtsid Veneetsia laguunis ehk säärlõukas laineid, kuid nn veemägede nägemise asemel nägid nad veepinnal hoopis midagi, mis seal üldse eksisteerida ei tohiks – lohke veepinnas. Selle mõistatuse lahendamiseks paluti appi Tallinna tehnikaülikooli teadlased.
Rauaaegsetest aukudest leiti pentsikud hobulehmad, inimohver ja kuuejalgne lammas (2) Rauaaegsetest aukudest leiti pentsikud hobulehmad, inimohver ja kuuejalgne lammas
Arheoloogid on avastanud Inglismaal välja kaevatud rauaaegsete säilitusaukude põhjast kummaliste “hübriidloomade” luustikke, nende hulgas hobuse ja lehma “ristandeid” ning kuuejalgse lamba. Ühe augu põhjast leiti kondikuhjalt koguni lõhkilõigatud kõriga naisterahva maised jäänused.
Lumesadu ookeanipõhjas: hädavajalik nähtus, aga lähemalt uurides vaatepildi ilu kaob (1) Lumesadu ookeanipõhjas: hädavajalik nähtus, aga lähemalt uurides vaatepildi ilu kaob
Ookeani põhjas sajab lund! Allveekaameratega on tabatud talveöiseid maastikke meenutavaid kaadreid, millel lõputust pimedusest tungivad esile vaid tantsivate valgete helveste maalilised sambad.
Kasahstani unehaiguse mõistatus: kas tõesti uraanikaevandusest lekib tundmatut gaasi? (10) Kasahstani unehaiguse mõistatus: kas tõesti uraanikaevandusest lekib tundmatut gaasi?
2013. aastal hakkas kümneid inimesi Kasahstani kaugpiirkonna asulates Kalatšis ja Krasnogorskis kimbutama salapärane “unehaigus”. Ohvreid tabas teadvusekaotus kõige ootamatumatel hetkedel — koolis, tööl, kodus, mootorratta sadulas —, väldates sageli päevi.
Imetle, kuni saad – ainuke soomustega imetaja on inimeste ahnuse tõttu väljasuremisohus (6) Imetle, kuni saad – ainuke soomustega imetaja on inimeste ahnuse tõttu väljasuremisohus
Ohustatud soomusloomaliigid on imetajate hulgas ainulaadsed.
Kas tõesti terve? HIV-iga sündinud neiu vabanes viirusest juba 12 aastat tagasi (2) Kas tõesti terve? HIV-iga sündinud neiu vabanes viirusest juba 12 aastat tagasi
HI-viirus ehk inimese immuunpuudulikkuse viirus avastati 1981. aastal ja sellest ajast peale on selle viiruse tekitatud omandatud immuunpuudulikkuse sündroomi ehk aidsi läbi surnud 36 miljonit inimest. Teateid, et keegi on HIV-ist terveks ravitud, on ikka aegajalt tulnud, aga enamasti pole need pidanud paika.
Suvi pole täie ette läinud, kui maitsmata on hiigelmaasikas (7,4 eurot tükk!) (16) Suvi pole täie ette läinud, kui maitsmata on hiigelmaasikas (7,4 eurot tükk!)
Mis suvi see on, kui punetavat maasikat suhu ei saa! Ja kuna tänavune Eesti suvi paistab nagunii nigel olevat, siis on selle kompenseerimiseks vaja tavapärasest suuremat punast mõnuampsu.