Pood, kust saab kõike: kümme fakti Amazoni ja ühe maailma rikkaima mehe Jeff Bezose kohta



Pood, kust saab kõike: kümme fakti Amazoni ja ühe maailma rikkaima mehe Jeff Bezose kohta
Jeff Bezos.AP

Amazoni tuntakse peamiselt Kindle'i e-lugeri, välkkiire tarne ja selle järgi, et nad müüvad veebis peaaegu kõike. Nende käive oli eelmisel aastal 136 000 000 000 USA dollarit ning firma suuromanik ja asutaja Jeff Bezos on üks maailma rikkamaid inimesi.

Veebisait sai aga alguse Amazoni asutaja Jeff Bezose garaažis, kelle isa ei teadnud kuni 2012. aastani, kes ta poeg on. Äsja ilmus eesti keeles raamat „Pood, kust saab kõike. Amazoni ja Jeff Bezose lugu“, millest ongi järgnevad faktid nopitud.

1. Amazoni kutsuti algselt ütluse abrakadabra järgi Cadabraks. Sellest loobuti peagi, kui Bezose jurist kuulis seda valesti: cadaver ( e k laip).

2. Bezos valis ettevõtte nimeks Amazon.com kahel põhjusel: kui Amazon (Amazonas) on maailma suurim jõgi, siis Amazon.comi ambitsioon oli saada maailma suurimaks raamatupoeks. Lisaks järjestasid tollased veebikataloogid lehti tähestikulises järjekorras, nii et neil, mis algasid A-tähega, oli selge eelis.

3. Jeff Bezose isa ja ema läksid lahku, kui ta oli üheaastane ning isa ja poja suhtlus katkes. Kui ajakirjanik Jeffi isa 2012. aastal üles otsis, sai too oma suureks üllatuseks teada, et ta pojast on saanud maailma edukamaid ettevõtjaid.

Loe veel

Seotud lood:

4. Esimese raamatu müüs Amazon.com Bezose garaažis 1995. aasta juulis. See oli „Voolavad kontseptsioonid ja loomingulised analoogiad: fundamentaalsete mõttemehhanismide arvutimudelid“.

5. Esimestel päevadel tähistati iga tellimust kellahelinaga. Kuid mõne päeva pärast muutus asi nii tihedaks, et see lülitati välja (muidu heliseks see praegu 35 korda sekundis).

6. Amazoni praeguse logo mõte on kirjeldada naeratust A-tähest kuni Z-ini, mis tähendab, et ettevõte on valmis saatma kõigile kõike ja ükskõik kuhu maailmas.

7. Amazon.comi iga meeskonnaliige töötab kahe aasta tagant kaks päeva klienditeeninduses, isegi tegevjuht. Ikka selleks, et kõik töötajad mõistaksid klienditeenindusprotsessi nüansse.
8. Kui Amazoni veeb oli ühe korra 49 minutit maas ning kliendid ei saanud seega kaupa tellida, jäi ettevõttel müügi eest saamata 5,7 miljonit dollarit.

9. Amazoni endine töötaja Greg Linden, kes leiutas ettevõtte kaubasoovitusmudeli, on kirjeldanud Amazoni ülimat kokkuhoidlikkust nii: „Silmapaistvaim näide algusaegade kokkuhoidlikkusest olid ustest tehtud lauad. Jeff Bezose oskab seda! Võta mõni puidust uks, eelistatavalt ilma sinna sisse puuritud aukudeta. Kombineeri jalad alla, kruvi need ukse külge ning anna laud programmeerijale üle. Ongi lauast uks valmis!

10. Amazoni kliendid on ettevõttele viis korda kasulikumad kui eBay omad. Amazoni keskmine kasutaja toob ettevõttele sisse ligi 189 dollarit, eBay kasutaja 39 dollarit.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised