USA firma Blizzard on ebatavaline edulugu. See on üks väheseid, kui mitte ainuke suur arvuti- ja konsoolimängulooja läänemaailmas, mis teeb täpselt mida ja kaua tahab, hoolimata hetkel populaarsetest žanridest ja fännide nurinast, et kuidas mängu valmimiseks saab nii kaua aega kuluda.

Blizzardi lähenemine mänguloomisele meenutab teatud mõttes mobiilimängude põhilist ärimudelit, mis tekkis küll tublisti hiljem – tegevus ja väline külg võivad olla lihtsad, aga samas täiuseni lihvitud, nii et mängu populaarsus võib püsida pikki aastaid ja tootjale aina raha juurde tuua.

Sestap lausa üllatab, et Blizzard alles hiljuti oma esimese nutiseadmetele mõeldud projekti avalikkuse ette tõi.

Esimene pääsuke Diablo Immortal põhineb – nagu nimigi reedab – Blizzardi vanal ja armastatud märulrollikate sarjal Diablo.

Esitlusele järgnes aga teinegi üllatus, sedapuhku negatiivne. Suur osa (häälekamaid) fänne suhtub projekti pigem negatiivselt. Mõned vihkavad selle mobiilipõhise MMO-tüüpi rollika kontseptsioonigi nii tuliselt, et avaldavad pikki ülevaateid, et kuidas Blizzard ikka sellega ämbrisse astus.

Me ei tea endiselt, milline Immortal täpselt olema saab ja millal valmib. Peamiselt on teada, et see saabub nii Androidi kui ka Apple'i nutiseadmetele ja koostööpartner on Hiina firma NetEase, millega Blizzardil on pikk sõbralik ajalugu oma toodete Aasia turule toomisel.

Küll aga on Diablo tootja pärast esimest ehmatust Immortalit tabanud kurja vastukaja üle end natuke kokku võtnud ja fännide rahustuseks ka paar head uudist lisanud (või siis teadaolevat üle kinnitanud):

1) Diablo 4 on tootmises. Algupäraselt oli plaan seda isegi tänavusel fänniüritusel BlizzCon 2018 näidata (see toimus 2.-3. novembril USA-s), aga tegijad otsustasid siiski, et asi pole veel esitlusküps.

(Diablo 4 puudumine BlizzConilt ja Immortali esmaesitlus selle asemel ongi osade meelest Blizzardi suure ämbrisseastumise põhiline sisu.)

2) Diablo 4 ja Immortali kõrval on arendamisel veel mitmeid uusi Diablo projekte, täpselt nagu mõne kuu eest välja hõigatud.

3) Blizzard plaanib põhimõtteliselt kõik oma teosed ka nutiseadmetele kolida. "Paljud meie parimad mänguloojad töötavad uute mobiilimängude kallal, mis seotud kõigi meie kaubamärkidega," on öelnud tippjuhtide hulka kuuluv Allen Adham. "Mõnede puhul on meil koostööpartnerid, mõnda arendame ainult majasiseselt."

Lõpetuseks tuleb möönda, et lähiajalugu on näidanud, et eriti populaarsed tehnoloogiavalla-firmad, mille hulka ka Blizzard kahtlema kuulub, võivad ju fännidelt ja "asjatundjatelt" mingite valekäikude eest kaigast saada, aga negatiivne vastukaja ei pruugi sugugi kajastuda majandustulemustes.