Muidugi ei teinud Apple'i tippjuhtkond säärast valikut heast südamest, vaid õunafirma saab G-majalt selle eest miljardeid.

Täpsed summad ei ole avalikkusele teada, aga vähemalt 2014. aastal teenis Apple sel moel miljard USA dollarit. Ja hiljem on summad aina kasvanud.

Kuna Google teenib andmekogumiselt ise miljardeid ja otsimootor võimaldab andmeid koguda, siis on ka selge, mida Google sellest tehingust saab.

Võiks siiski küsida, et miks Apple seda teeb. Lõpuks on nende kontodel meeletu kogus vaba raha ja ettevõtte turuväärtus ületas tänavu augusti alguses esmakordselt triljoni USA dollari piiri (mis on käesoleva uudise koostamise hetkel siiski tagasihoidlikuma 881,98 miljardini langenud). Kas mõni lisamiljard aastas on väärt seda, et rivaal saaks kogutud andmete abil veelgi rohkem teenida?

Sellele küsimusele nõustus hiljuti Axios on HBOle antud intervjuus lahkesti vastama Apple'i tegevjuht Tim Cook isiklikult.

Cook vastas: "Ma leian, et nende otsimootor on parim", kuigi möönas lisaks, et Apple'i ja Google'i suhted pole ideaalsed.

Apple on kaua püüelnud omas kontekstis täiuse lähedale lihvitud toodete ja teenuste pakkumise poole, nii et selline selgitus kõlab isegi usutavana. Miks mitte pakkuda otsimootorit, mis on parim, eks ole.

Ja ega need miljardid ka päris mööda külgi maha ei jookse. Rikkad kardavad ka, et äkki tulevikus hakkab halvemini minema.

Apple'i tippjuhi Axios on HBO intervjuust leiab mitmeid klippe YouTube'ist, kasuta näiteks otsisõnadena "tim cook axios on hbo".