Twitteril on endiselt 288 miljonit igakuist aktiivset kasutajat, nii et nende massist 1,37% kaotada pole vast katastroof. Ühegi saidi ega teenuse populaarsus pole ju kivisse raiutud.

Aga investoritele ja aktsiaomanikeel taolised teated muidugi soodsalt ei kõla, eriti kuna loodetud kasutajaarvust jäi 7 miljonit puudu.

Tiim otsustas juhtunut põhjendada viisil, mis üllatab, ja mitte just heas mõttes. Nad süüdistavad Apple'i nutiseadmete opsüsteemi iOS 8.

Asi seostub iOS 8 põhibrauseri Safari sektsiooniga Shared Links (jagatud lingid). Kui iOS 7 ajal nägi Twitterisse logitud kasutaja Shared Linksis säutse oma kontaktisikutelt, siis iOS 8 seda automaatselt enam ei tee. Ka näeb seal nüüd RSS-voogusid, nii et säutsuvõrk pidi koomale tõmbama.

Twitter väidab, et kaotas mainitud uuenduse tõttu kolm miljonit aktiivset kasutajat. Neljas miljon kadus aga seetõttu, et paljud uute Õunaseadmete ostjad ei hakanud Twitteri äppi sinna enam paigaldama või ei saanud seda kasutada, kuna ei mäletanud kunagi loodud sisselogimis-salasõna.

Apple väljastas nii iOS 8 kui ka uued iPhone'i-mudelid 6 ja 6 Plus 2014. a septembri keskel, nii et nende tulek ja pakutavad uuendused võisid aasta viimases kvartalis tarbijaharjumusi tõesti mõjutada.

Twitteri tiimi selgitused, miks olukord halvenes, näivad aga tobedavõitu katsena oma nõrkust kellegi teise arvelt kinni mätsida. Kui keegi on ikka aktiivne kasutaja, küll ta leiab ka tarkvarauuenduse järel võimaluse oma aktiivset käitumist jätkata. Ilmselt siis oli see neli miljonit loomulik kadu, mida ikka võib ette tulla.