Vastav protsess, mille töötasid välja Lausanne’is tegutseva Šveitsi föderaalse tehnikainstituudi EPFL arvutigraafika- ja geomeetrialaboratooriumi uurija Alexandru Ichim ja kolleegid, nõuab nutitelefoniga enese mitme nurga alt pildistamist, mis võimaldab kaardistada peeneid nüansse, nagu nahapoorid ja karvad. Järgmiseks tuleb salvestada mõned lühivideod eri näoilmetest, mille põhjal konstrueeritakse mitmesugused dünaamilised detailid nagu naeratused, kulmukortsutused, haigutused ja kortsud.

Kui avatar on valmis, saab sellega reaalajas mängida nt mobiiltelefonides ja sülearvutites, kinnitas Ichim. Eesmärgiks on võimaldada kasutajatel luua iseenda „digiteisik“, mida saaks kasutada arvutimängudes, Skype’i 3D-versioonis või virtuaaltegelikkuses toimuvatel koosolekutel.

Hetkel peab kogu vastav töötlus toimuma nutifoniga ühendatud arvutis; kujutise kvaliteet sõltub kasutatava telefonikaamera karakteristikutest. Töörühm loodab tulevikus tarkvarast välja lasta ka nutifoni-rakenduse põhise versiooni.

Ichim nendib, et ruumiliste kujutiste loomisel on mõned tehnilised piirangud. Näiteks pole süsteem veel suuteline korrektselt mudeldama juukseid, kõrvu, silmi ega suude sisemust. Pealeselle võivad probleeme tekitada valgustugevuse muutumine ja ilma statiivi abita tehtud udused pildid, mis avatari elutruudust vähendavad.

Tänavu on üllatuslik edu saatnud hiinlaste loodud nutifonirakendust My Idol, mis võimaldab kasutajatel isetehtud portreefotode põhjal konstrueerida lihtsa avatari ja seda naljakal moel liikuma panna.