See on tehnoloogiahiid, mille arvukatest projektidest ja plaanidest saab aina uudiseid sepistada.

Külastatavusrekord

Facebook teatas augusti lõpus, et 24. juuli oli see ajalooline päev, mille vältel külastas nende veebikeskkonda miljard eri kasutajat.

Nüüd on selgunud, et miljard külastajat päevas on septembri seisuga juba tavaline. Sama kuu lõpuks oli neil 1,55 miljardit aktiivset kasutajat.

Videorekord

Facebook pole lihtsalt koht, kuhu inimesed tulevad, sest nad ei oska kuhugi mujale veebis enam minna. Nad vaatavad ka kõvasti videosid, ja selle tegevuse kiire kasv on hämmastav.

Aprillis vaatasid kasutajad Facebooki veel "ainult" 4 miljardit videot päevas. Septembri seisuga on see number kahekordistunud, ehk 8 miljardit!

Veebikeskkonnas toimetav tarkvara loeb üheks vaatamiskorraks muide selle, kui klipp saab kolm sekundit joosta. Nii et loodetavasti ei vaata paljud noid täispikkuses, et jääks mahti ka muu elu jaoks!

Esimene uudis

Tervelt 78% Facebooki reklaamikäibest koguneb tänu firmale kuuluvatele äppidele, mille koorekihi moodustavad Facebook, Messenger, WhatsApp ja Instagram.

Viimase kvartali käive oli muide 4,5 miljardit dollarit (41protsendiline tõus, kui võrrelda 2014. a sama kvartaliga). 896 miljonit läks kirja kasumina.

Seetõttu on ootuspärane, et Facebook plaanib oma äpi-impeeriumit veelgi laiendada. Financial Times väidab, et nad väljastavad uudisteäpi, mille sisu eest hoolitsevad meediapartnerid nagu The Washington Post, CBS ja Vogue. Kui keegi neist midagi uut postitab, siis äpp annab märku.

Rakenduse eesmärk on Facebook võimsaks uudisekogujaks muuta ja vähendada samas koormust põhiäpis (nimeks samuti Facebook), mis kulutab sarnasele funktsioonile Instant Articles palju tehnilist ressurssi.

Uudiseäpp peaks ilmuma juba järgmisel nädalal - ehk enne, kui oktoobrist saab november.

Teine uudis

FB kuulutas, et tahab 2025. aastaks luua seadme, mis võimaldab viibida "kus tahad, kellega tahad, geograafilistest piirangutest hoolimata".

See ei tähenda ilmselt teleporteerumist, vaid virtuaalreaalsust. Miks muidu Facebook nõustus kahe miljardi dollari suuruse diili käigus tegema enda omaks maailma tuntuima VR-firma Oculus.

Eesmärk on luua nii realistlik kogemus, et see suudab meie meeled ära petta, nii et inimene tõesti tunneb, et viibib kusagil mujal.

Miks sellise seadme loomine peaks kümme aastat võtma, on segane. Ilmselt usub Facebook, et virtuaalne reaalsus on selleks ajaks tõesti massidesse jõudnud, mitte pole "nišikas" nagu praegu.