Sellist asja lubab Palo Altos asuv ettevõte OnLive. Tegemist ei ole tühja retoorikaga, sest sel nädalal näitas ettevõte ajakirjanikele, kuidas Crysis jookseb serverist sujuvalt ühel tavalisel MacBook'i sülearvutil, vahendab VentureBeat.

OnLive on suutnud videosignaali kokku suruda viisil, et viiteaeg jääb ühe millisekundi piiresse ja toetab online-mitmikmänge. 1,5-megabitine ühendus tagab Wii kvaliteediga mängupildi ja 4 – 5 megabitti toovad mängijani kõrglahutusega kuva.

San Franciscos toimuval mänguarendajate messil (Game Developers Conference; GDC) näitab OnLive kõrgema otsa mänge (näiteks F.E.A.R.2, Comapny of Heroes, Burnout Paradise) ja loodab teenuse käivitumisel uued mängud kasutajateni tuua samal ajal plaadi peal ilmuvate mängudega.

OnLive mänge saab mängida kõigil Vista või XP operatsioonisüsteemidega PC-del ja Mac’idel ning sealjuures pole vaja investeerida kallisse riistvarasse.

OnLive kavatseb ka turule tuua nõndanimetatud kaardipaki suuruse mikrokonsooli, millel on kaasmängijatega lobisemise tarbeks Bluetooth'i ühendus ja optiline audio- ja videoväljund ning mis maksab vähem kui 250 dollarit (ca 3000 krooni) või jagatakse teenuse tellijale hoopis tasuta.

OnLive'i platvormiga on ühinenud juba mängutootjad Electronic Arts, Ubisoft, Take-Two Interactive, Warner Bros. Interactive Entertainment, THQ, Epic Games, Eidos, Atari Interactive ja Codemasters. Teenus jõuab USAs turule aasta lõpus ja teenus on „konkurentsivõimelise“ kuupõhise liikmemaksuga.

Usutavust lisab teenusele seegi, et selle taga on üks QuickTime videokoodeki väljamõtlejatest Steve Perlman.

Juhul, kui teenus läheb käima nagu lubatud, siis võib see teoreetiliselt korralikku matsu tähendada nii mängude jaemüüjatele, kiibitootjatele (suur osa kallimast riistvarast soetatakse mänguarvutite tarbeks), rääkimata konsooliplatvormide omanikest.

Mängutootjatele on maasikaks see, et taolise mänguplatvormi puhul pole probleeme piraatlusega ja mänge saab jooksvalt täiustada ning uuendada.