Lisaks on välisfirmadel keeruline Hiinas kanda kinnitada, nagu kinnitab ka selle uudise kangelane, sõidujagamisteenust pakkuv Uber. Hiinasse laienemise püüdlused on toonud neile kahe viimase aasta jooksul ligi 1,8 miljardi eurot miinust.

Hiljuti Twitteri ja üldse veebi kaudu levima hakanud uudised kinnitavad, et Hiina on hirmutav paik mitte ainult Uberi firmale, vaid ka sõitjatele – neile, kes ses kommunistlikus suurriigis Uberi teenust kasutavad.

Miks? Sest osadele kohalikele Uberi-juhtidele meeldib profiilipildiks sättida töödeldud digifoto, kus ta zombit või muidu õõvastavat olendit meenutab.

Taoliseid vembumehi on hakatud veebis nimetama kummitusjuhtideks (ghost driver) ja nood näevad välja näiteks sellised:

Kummitusjuhtide eesmärk pole siiski niisama pulli teha või oma õuduka-armastust reklaamida.

Põhjus on proosalisem: koledad profiilipildid hirmutavad mõne kliendi ära, kes siis autotellimuse tühistavad – aga juht saab tühistamistasu endale.

Mainitud kompensatsioon on 4,2 jüaani ehk umbes 56 eurosenti, mis on ju pealtnäha väike summa. Aga ka niisama teenitud pisisumma on ju tore, eriti paljudele hiinlastele, kes töötavad meie mõistes väga odavalt. Ja mis veel toredam: paljud ei hakka nii väikese kulu tõttu kaebust esitama.

Mõni kummitusjuht kasutab isegi nurjatumat pettust, kus ta võtab reisija Uberi rakenduse teel vastu, kuigi teda peale ei korja. Inimene tüdineb lõpuks ootamast ja tühistab sõidu, mis muudab juhi taas tühistamistasu võrra rikkamaks.

Uber lubab petetud klientidele raha tagasi anda ja kasutab näotuvastus-tehnoloogiat, et kummitusjuhtide isikut kindlaks teha. Uberi-juhid on üle maailma ennegi räpaseid nippe kasutanud, et rohkem teenida, see on sõidujagamisäri igapäevaelu pahupool-

Kuna Uberi kasutamine eeldab krediitkaardiinfo sidumist kasutajakontoga, siis Forte soovitab pettusekartjal kasutada teenuseid, mis seda ei küsi, näiteks Taxify. Või kasutage vahelduseks ühistransporti, pole seal hullu midagi! Paljud kaasreisijad isegi ei haise.