Google Chrome'i uuendused teevad mitmed tuntud reklaamiblokeerijad katki

 (57)
Google Chrome'i uuendused teevad mitmed tuntud reklaamiblokeerijad katki
Google ChromeFoto: Mark Lennihan, AP

Google teatas, et muudab brauserilaienduste ja Chrome'i brauseri vahelise suhtluse aluseid, et muuta brauserit turvalisemaks. Seejuures aga ei toimi enam mitmed tuntud reklaamiblokeerijad.

Google'i värske plaani kohaselt ei saaks laiendused enam koodi välistest serveritest alla laadida, seega saab Google'i laiendustepoest saadav laiendus olema täpselt see tükike koodi, mille ise sealt alla tõmbad. Samuti muutub lubade süsteem ning laienduse esmasel paigaldamisel ei saa sellele enam garanteerida universaalseid lubasid.

Liigne turvalisus tõotab aga peavalu reklaamiblokeerijatele - näiteks uBlock Origini ja uMatrixi arendajad on öelnud, et nende laiendused pärast uuendusi ei toimi, sama on kurtnud ka mitmed andmepüügi ja antiviiruslaienduste loojad.

Põhjuseks on webRequesti-nimelise veebiteenuse välja lülitamine, mis võimaldab laiendustel kontrollida ning vajadusel muuta ning suunata liikuvat infot. Google'i sõnul muudab andmete liikumine eri osapoolte vahel aga ka teenuse aeglaseks ning seetõttu asendatakse see uuega.

Uus rakendusliides on küll kiirem ning privaatsem, kuid ei võimalda välistel laiendustel päringuid lõputult takistada (nagu mitmed reklaamiblokeerijad seda praegu teevad). Samuti piiratakse uue rakendusliidesega blokeeritud URL-ide arvu 30 000-le ning need peavad olema konkreetse nimekirjana laienduse sees olemas. See tähendab, et reklaamiblokeerijad saavad olema vähempõhjalikud ning tõenäoliselt võib tulla rohkem juhuseid, kus reklaamiblokeerija reklaami ei blokeerigi.

Samas jäävad toimima mitmed teised reklaamiblokeerijad, mis kasutavad lihtsamaid blokeerimisreegleid, näiteks AdBlock Plus. Põhjalike ja mitmekülgsete reklaamiblokeerijate ajad on aga vähemalt Google Chrome'is läbi.