Seda kas kaastundest, abivalmidusest või siis lihtsalt põhjusel, et miski meeldib meile niivõrd, et tahame seda sõpradega jagada, kirjutab Digiabi.ee.

Sellist infoliikumist nimetatakse viraalseks (ingl viral) ja see on iga Facebookis asuva fännilehe admini unistus, et ta lehel oleks palju selliseid postitusi.

Samas infomüra on suur ja tegelikult pole kerge panna oma fänne midagi jagama. Muidugi võib õnneks minna ja teil on tõeliselt unikaalne tekst või naljakas foto, mis meelitab inimesi seda šeerima. Aga isegi kui see toimib korra, ei saa jääda lootma iga kord õnnele.

Ja tegelikult pole vaja – tegelikult Eesti kontekstis pole üldse raske genereerida sisu, mida inimesed tahavad jagada.

Selliste postituste tegemiseks on tegelikult üks küllaltki lollikindel viis – nimelt SPIKERDAMINE.

Olgem ausad – internetis leida midagi täiesti uut on keeruline. Seega: miks mitte võtta olemasolev materjal ja kasutada seda?

1. SAMM:

Leidke ja laikige umbes kümmet inglisekeelset lehte, millel on 100 000+ fännibaas ja mis tegutsevad samal alal kui sinu firma / organisatsioon / fännileht vms.

2. SAMM:

Vaadake läbi iga lehe viimased sada postitust ning püüdke leida need, millel on kõige rohkem jagamisi ja laikimisi.

3. SAMM

Kohendage need postitused eesti keelde. Juhul, kui pilt on tekstita, võite kohe seda kasutada ja tõlkida sinnajuurde teksti.

Juhul, kui pilt on tekstiga, kasutage Google'i pildiotsingut ja püüdke leida selle abil originaal, mida ise muutma hakata.

4. SAMM

Lisage postitus oma lehele. Püüdke vältida liiga karjuvat kõneviisi ja kindlasti ärge hakake sinnajuurde kirjutama, et jaga seda postitust, kui see lause kuidagi väga hästi teksti ei sulandu.

Inimesed jagavad asju seetõttu, et neile meeldib, aga mitte sellepärast, et sinu firma eesmärke täita ja sulle kuulsust ja sära juurde koguda.

Ka hea postituse võib ära rikkuda kui sinna liiga suurelt juurde kirjutada, et JAGA, JAGA, JAGA.

5. SAMM

Kui su enda fännileht on veel noor ja roheline ning fänne ei ole üle tuhande, siis saada vihje postitusest mõne suurema fännilehe adminile.

Muidugi on kõige parem ise olla originaalpostituse tegija, kuid fantaasia on piiratud ressurss ja head postitust jagades saab ka suurem leht selle arvelt laike ja klikke, mis muudavad lehe FB silmis atraktiivsemaks.

Omast kogemusest

Kusjuures hoiatan, et ei tasu loota, et kohe esimene postitus "lendu tõuseb". Isiklikult on kogemus, et kolmest postitusest, mida pean väga heaks, osutub üldjuhul ainult üks nii populaarseks, et seda jagatakse sadu ja mõnel korral isegi tuhandeid kordi.

Seega kui alles alustate, siis ei maksa meelt heita kui esimesed postitused nii sooja vastuvõttu ei leia nagu te lootsite.

Tulemused

Ja kuna igasugune turundustegevus nõuab mõõdikuid, siis isikliku kogemuse puhul hindaks 10 000 fänniga lehe puhul tulemusi järgnevalt:

Jagamisi/laike/kommentaare kokku:

alla 10: midagi läks väga valesti. Või siis tegid postituse pühapäeva hommikul kell 5, kui kõik fännid kas sügavas unes või kuskil pidutsemas on.

ca 25: nojah – harjutamine teeb meistriks. Aga sul on veel kõvasti harjutada vaja!

ca 100: midagi selles postituses inimestele meeldis. Tasub sama temaatikaga nädala pärast uuesti katsetada.

ca 500: Eesti rahvaarvu arvestades päris hea tulemus. Muidugi saab alati paremini, aga ühe kerge õlalepatsustuse oled ära teeninud.

1000+: Tubli töö! Said väga hästi asjale pihta. Ära üle pinguta – piisab kui suudad kuus 2-3 sellist postitust teha ja küll ka muud postitused hakkavab paremini fännideni jõudma.