Alates 1. septembrist on Chrome'is (alates uusimast väljalaskest 45) välja lülitatud Flash-tehnoloogia. Viimase abil on loodud paljud videod ja reklaamid, mida veebisaitidel näeme.

Flash oli mõeldud selleks, et internetisisu võiks kirevam ja liikuvam olla. Paraku jäi kunagi (muuhulgas veebireklaamide vallas) ülilevinud lahenduse arendamine ajale jalgu ning näiteks Apple kuulutas juba 2010. aastal, et Flashile pole nende nutiseadmetel kohta.

Flashi on hakanud avalikult põlgama ja eirama teisedki tehnoloogia-ala esindajad. Nüüd siis on Google selle Chrome'is lõplikult ja otsustavalt blokeerinud.

Mis tavakasutajale muutub? Kui Chrome'iga Flashi kasutavale veebilehele suunduda, eirab brauser sisu, mis pole "keskse tähtsusega". Kui kasutaja leiab, et sisu peaks ikka jooksma (nt video), võib ta sellel klõpsata.

Sellisest käitumisest on teoreetiliselt ainult kasu.

* Surfajat ei tüüta Flashis loodud veebireklaamid,
* Flashi videod ei hakka ise mängima,
* arvuti või nutiseade kulutab vähem elektrit (Flash on ressursinõudlik),
* pahatahtlik häkker ei saa Flashi võimalike nõrkuste/turvaaukude kaudu süsteemi tungida ja seda näiteks kontrollima hakata.

Võimalik miinus on vast see, et kuna senised Flashi-põhised reklaamid ei saa enam joosta, leitakse reklaamide esitamiseks uusi vahendeid, mis on ehk isegi tüütumad kui Flash.

Chrome pole muide esimene suur brauser, mis Flashi blokib. Juba alates juuli lõpust teeb sama Mozilla arendatav Firefox. Lisaks on Flashi ammu hüljanud Google'i videoportaal YouTube.

Reklaamiloojatel aitab Google nõu ja jõuga HTML 5 platvormile kolida, Adwordsiga loodud reklaamid teisendatakse automaatselt uuele kujule.

Kui Chrome'i kasutaja tahab siiski Flashi-sisu tagasi tuua, saab seda teha brauserimenüü kaudu (Advanced Settings > Privacy > Detect and run important plugin content).

Aga miks riskida ebaturvalise ja ressursse õgiva lahenduse toetamisega, kui saab ka ilma?