Siiski on sul huvitav teada, et miljard kasutajat või mitte – Google'ile kuuluv videoportaal ei suuda eriti raha teenida.

The Wall Street Journal kirjutab, et YouTube'i reklaamikäive 2014. aastal oli ümmarguselt neli miljardit dollarit, aga G-maja reklaamimüügist samal perioodil kattis see kõigest 6 protsenti!

Kuidas see võimalik on? YouTube'i videod on ju ometi kõikjal. Nii Forte kui ka lugematute muude saitide artiklitesse on embeditud neid rohkem kui loendada jõuaks - terve müriaad.

WSJ loost selgub, et selles just probleem ongi: kõik embedivad või liiguvad juutuubivideote juurde linkide abil, aga ei sisene YouTube'i otse, näiteks pealehe kaudu.

Pikemas plaanis on Google'i võimetus YouTube'ilt korralikult teenida väga halb märk. Varem või hiljem kerkib esile rivaal, kes suudab kirjeldatud probleemi enam-vähem rahuldavalt lahendada, ja siis võib olla ainult aja küsimus, kuni legendaarne videosait põlvili surutakse. Isegi Twitter plaanib konkureerivat teenust.

Ootamatu tugeva konkurendi esilekerkimine polegi nii ulmeline, kui arvestada ka teise asjaga, mille WSJ artikkel välja toob.

Nimelt pole YouTube'il aktiivseid kasutajaid nii palju kui arvata võiks. 85% vaatamistest pärineb väidetavalt kõigest 9% kasutajatelt. See muudab paljudele reklaamiklientidele mõistlikuks pigem telekanaleid eelistada.

Muidugi võib Google ka ise rahuldava lahenduse leida, aga suurfirmades - isegi suurtes tehnoloogiafirmades - liigub kõik aeglaselt.

Ja Google on tuntud pigem ideegeneraatorina, mis kõikvõimalikke projekte välja paiskab, kui osava turundajana, mis hiljem innukalt ka projektide ellujäämise eest hoolitseb.

(Võrdluseks: Facebooki käive 2014. aastal oli enam kui 12 miljardit dollarit ning kasum sellest ligi 3 miljardit. Kasutajaid on neil 1,3 miljardit.)