Arvestades, et tänapäevastel telefonidel on enamasti Facebooki rakendus juba eelinstalleeritud ning tihti ei saa seda ka vähemalt tavainimese teadmistega eemaldada, tähendab see, et sisuliselt saab Facebook terve hulga infot kõigi kohta, kellel Androidi operatsioonisüsteemi kasutavad nutitelefonid on.

Privacy International testis 34 populaarset Androidi rakendust ning leidis, et 2/3 neist saadab kohe avamisel Facebookile infot kasutaja tegemistest. "61 protsenti kõigist testis osalenud rakendustest saatis kasutaja kohta Facebookile infot," ütlesid organisatsiooni esindajad Yahoo uudisteportaalile.

Privaatsusprobleemidele tähelepanu juhtiva grupi hinnangul kasutatakse seda informatsiooni reklaamiprofiilide koostamiseks. "Sellised reklaamiprofiilid võimaldavad reklaamiplatvormidel koostada tervikliku pildi inimeste rakenduste kasutamise ja veebiajaloo põhjal," ütlesid Privacy Internationali esindajad. Nii on reklaamiostjatel võimalik paremini ja täpsemalt oma reklaame "sihtida".

Facebooki esindaja ütles Yahoole, et see, kas rakendus jagab infot Facebookiga või mitte, on iga arendaja enda valik. "Meie nõuame arendajatelt, et neil oleks seaduslik alus andmete töötlemiseks," ütles firma kõneisik. Lisaks rõhutas ta, et Facebooki andmekogumispõhimõtted on kõik kättesaadavad firma kodulehel.

Kõnealused rakendused kasutavad Facebooki arendusplatvormi SDK, mis võimaldab arendajatel kasutada Facebooki analüütikaprogramme.