Selles postituses vaatame, kuidas nendest pisikeste südamerabanduste tekitajatest lahti saada, kirjutab ajaveeb The Technorat.

Mis on reklaam-hüpikaknad?

Nagu nimigi ütleb, on tegemist hüpikakendega, mis sisaldavad reklaami. Neid tekitavad programmid, mida kutsutakse reklaamimaks, mis võib olla paigaldatud kasutaja arvutisse või veebilehitsejasse.

Hüpikaknas lingile vajutades suunatakse kasutaja edasi teisele veebisaidile. Reklaamiagentuur saab selle pealt oma kopika ning ka veebilehe omanik, kes selle hüpikakna saidile paigutas, saab oma osa. Nii on see interneti reklaamiäri üles ehitatud.

Miks on need ohtlikud?

Me võiks ju öelda, et las siis vaesed veebileheomanikud teenivad raha kuidas saavad.

Kuid asi on selles, et reklaam-hüpikaknad on tüütud ja vahel võib reklaamvara sisaldada ka koodi, mis kogub kasutaja kohta infot ja saadab seda kolmandatele osapooltele ilma kasutaja teadmata. Mis ei ole just kõige meeldivam asi, eriti kui te oma privaatsust väärtustate.

Mõni reklaamvara on väga nutikalt üles ehitatud, nii et ta paigaldab end iseseisvalt kasutaja arvutisse või siis see tuleb kaasa mõne kasuliku rakendusega, nii et kasutaja paigaldab selle ise.

Reklaamvara võib hõivata veebilehitseja, nii et iga veebileht oleks reklaambännereid täis topitud nagu jõuluehtes kuusk ning kui kasutaja otsustab reklaamvarast iseseisvalt lahti saada, siis tal ei pruugi see välja tulla, kuna adware oskab ennast ära peita.

Vähe sellest, et reklaamvara hakkab teid tüütu reklaamiga kimbutama, ega see ka arvutile ega arvutivõrgule kasu ka ei too. Reklaambännerite allalaadimine ja näitamine hõivab suurema osa andmevahetusest, seega internetiühendus aeglustub ning reklaamvaras olevad koodivead võivad teha arvutile liiga.