Vestlen 5sec.fm-i sisu ja sünniloo teemadel rakenduse ühe autori Ragnar Aduriga.

Kuidas, millal ja kellel tekkis idee 5sec.fm-i loomiseks?

Ragnar Adur ja Kulvo Kolk tulid sellele ideele aasta tagasi, kui avastasime, et pole huvitavat meetodit mälestuste jagamiseks ja arhiveerimiseks.

Otsustasime teha mobiilirakenduse, mis laseb igast päevast filmida viis sekundit. Video laaditakse üles meie veebilehele, kus kasutajad saavad oma mälestused paari klikiga terviklikuks filmiks liita, lisades vajadusel ka taustaks muusika.

Rakenduse teeb meeldivaks ka see, et kasutajad saavad videosid teha ka privaatselt.

Kas arendamine osutus raskeks tööks?

Äpi tegemine osutus raskemaks kui me arvasime, kuna keeruline oli teha rakendust, mis töötaks igal nutitelefonil laitmatult ning lisaks maksab see väga palju (programmeerija töötunni hind on 50 eurot).

Korraliku rakenduse loomine võttis ka väga kaua aega, kuna pisidetailide lihvimine osutus keeruliseks. Veebilehe arendamisega läks ruttu, kuna saime enda ülimalt osava programmeerija.

Kõige raskem oli teha videotöötlus-süsteemi – see, kus kasutajad saavad tulemuse kokku panna, lohistades valitud mälestused valitud järjekorras filmiribale ning teha seda kõike veebis paari klikiga.

Kasutajad saavad lisada klippe ka veebilehelt – meie süsteem lõikab oma valitud kohast 5 sekundit välja.

Teie projekti on kajastatud kuuldavasti ka välissaitidel?

5seci on kajastatud Delfi Reisijuhis, aga ka näiteks Yahoos ja Redditis.

Kui kaua teenus on avalikult kättesaadav olnud ja palju kasutajaid on?

Äpp on täielikult valmis ning kõikidele Androidi kasutajatele kättesaadav e-poes Google Play Store (äpp on tasuta).

Äppi oleme avalikult reklaaminud alates oktoobrikuust. Hetkel on kasutajad kokku jäädvustanud üle 1600 viiesekundilise hetke oma elust.

Aktiivseid kasutajaid on meil hetkel umbes 200, aga see arv suureneb iga päevaga.

Mida tähendab teie väide, et 5sec.fm on nagu sotsiaalvõrgustik?

Kuna 5secis saavad kasutajad üksteist jälgida (follow), teiste postitusi hinnata ja kommenteerida, siis võib seda nimetada sotsiaalmeediasaidiks.

Me tahame inimeste mälestuste jagamise ja arhiveerimise viia järgmisele tasandile: panna jäädvustatud mälestused kokku üheks filmiks.

Siit ka meie moto: Your life can be a movie (Su elu võib olla film).

Kes on teie konkurendid?

Konkurendid selles valdkonnas otseselt puuduvad. Kaudselt on näiteks Instagram ja Vine. Seal saavad inimesed ka videoklippe teha, aga meie pakume online-videotöötlust, kus saab kõik mälestused koos muusikaga üheks tervikuks muuta.

Oma mälestusi koos muusikaga ühes videos vaadates tekib inimesel tõsiselt hea tunne.