Parkesi raadioteleskoop on oluline seepärast, et erinevalt kolmest ülejäänud teleskoobist asub see lõunapoolkeral. Observatoorium lubas Breakthrough Listenile, et need võivad kasutada neljandikku teleskoobile järgmise viie aasta jooksul ette nähtud tööajast.

Breakthrough Listen keskendub ebatavaliste raadiolainete otsingutele. Kosmilised raadiolaineanomaaliad võivad viidata maavälise elu olemasolule, arvavad selle eestvedajad. Seni, nagu teame, siiski ei selle ega ühegi teise programmi abiga ühtegi maavälist tsivilisatsiooni avastatud ei ole.

Lisaks maavälise elu otsingutele tegeleb Parkesi teleskoop ka muude kosmoses aset leidvate protsesside uurimisele - vaadeldakse pulsareid, uuritakse kiireid raadiolainete purskeid. Parkesi teleskoobi esimene tööpäev Breakthrough Listeni raames oli üleeile. Esimeseks sihtmärgiks, mida "kuulati", oli hiljaaegu avastatud eksoplaneet Proxima b, mis kuulub meile kõige lähema Päikesesüsteemi-välise tähe Proxima Centauri süsteemi. Kosmiliste vahemaade mõttes on tegu kiviviske ehk vaid 4,2 valgusaasta kaugusel asuva süsteemiga. Tõsi, uurijad ei eeldanud, et nad võiksid sealt midagi leida.

Projekti rahastajaks on vene ettevõtja Juri Milner ning see on omakorda osa suuremast projektideseeriast, mille nimi on Breakthrough Initiatives. Selle eesmärgiks on aidata inimkonnal teha "hüpe tähtedele".