Rajanedes senistele hävitajatele JAS 39C/D Gripen, kinnitab lennukitootja Saab, et uue põlvkonna Gripen E/F-hävitaja on täielikult ümber ehitatud, igati kaasaegse avioonika ja tarkvaraga, vastab täielikult ka NATO standarditele, sisaldades ka võrgukeskse sõjapidamise (Network Centric Warfare NCW) tehnoloogiat, edasijõudnud andmeside, topeltlaineala ühenduste, satelliitside ja videoside võimekusega.

Hävitajaid JAS 39A/B/C/D Gripen liigitatakse maailmas siiski veel neljanda põlvkonna hävitajate hulka ja viiendasse põlvkonda ei pääse ka uus versioon. Seega väljendit "järgmise põlvkonna hävitaja" ei saa just puhta kullana võtta. Aga maailmaklassi hävitaja on see igal juhul ja lennuki ülalpidamise kulud on ka oluliselt madalamal konkurentidega võrreldes.

Gripen E saavutab õhus kiiruseks kuni Mach 2, testpiloot Marcus Wandt ka tunnistas, et lennul näitas lennuk sama häid tulemusi kui simulatsioonides. Piloot oli igati rahul.

Gripen E on 15,2 meetrit pikk lennuk, tiivaulatusega 8,6 meetrit, maksimaalse stardikaaluga 16,5 tonni. Kümne kinnituskohaga lennuk võib kanda laia valikut rakette või pomme ja ka kuulipildujaid. Lahinguvalmis saaks lennuk kümne minutiga ja kui vaja, õnnestuks mootorivahetus ühe tunniga.

Saab on lubanud esimesed lennukid tellijatele, so Rootsi ja Brasiilia valitsustele tarnida juba 2019. aastal, kokku vastavalt 60 ja 36 lennukit.

Šveitsil on õigus, tasuks panuse eest selle lennuki väljatöötamisse saada 22 Gripen E-d, paraku lükkas sealne rahvas referendumil lennukihanke tagasi. Ometi loodab Šveitsi valitsus uued lennukid siiski 2025. aastaks kätte saada.