Ajakirja National Defence andmetel kuulutas uue eksperimentaalse relva testimisest laeva peal USA mereväe admiral Bill Moran, võttes sõna Booz Allen Hamiltoni Suunatud Energia Konverentsil Washingtonis.

Kui varasem U.S.S Ponce peale paigutatud laser suutis kõrge täpsusega hävitada aeglaselt liikuvaid sihtmärke, siis uus laser hakkab suutma üle kanda palju lühema ajaga palju rohkem energiat, võimaldades hävitada palju kiiremini liikuvaid sihtmärke. Laseri puhul on väga oluline, et seda saaks hoida võimalikult kaua sihtmärgil, sest põletamine võtab aega. Mida võimsam on laser, seda vähem aega tuleb teda sihtmärgil hoida.

Taolised laserid aitavad tulevikus alla tulistada väga suurtel kiirustel lendavaid rakette, droone, väikestest ründepaatidest koosnevaid parvesid, lennukeid ning isegi suurtükkidest tulistatud mürske.

Taoliste laserite kasuks räägib ka nende majanduslik kasutegur. Iga laevalt tulistatud tark rakett maksab sadu tuhandeid dollareid. Laseri laskmine ei maksa aga sisuliselt mitte midagi, peale elektrienergia, mida ta laeval tarbib.

Ajakirja Popular Sicence info järgi plaanivad ka USA maaväed laserid kasutusele võtta aastaks 2023. Juba sellel aastal on hakatud testima lasereid ründehelikopteritel. Samuti on laseritest tugevalt huvitatud USA lennuvägi. Suurematele lennukitele tahetakse panna laserid aastaks 2022, et puhastada maandumisradasid potentsiaalsetest miinidest. Samuti uuritakse võimalusi paigutada lasereid veoautode peale.

Loomulikult tasub lasertehnoloogia suhtes olla ka natukene skeptiline. USA on ennegi proovinud lasereid lennukitele panna ning need projektid on kõik läbi kukkunud. Lisaks sellele on hiinlased hakanud juba töötama spetsiaalsete suitsukatete kallal, mis muudaks laserid kasutuks.