Mathias Rust oli väheste kogemustega harrastuslendur, kes oli seniks lennanud kõigest umbes 50 tundi. Ta üüris väikelennuki Cessna F172P pardanumbriga D-ECJB, millel eemaldas mõne istme ja paigaldas salongi täiendavad kütusepaagid, kirjutab Vikipeedia. Rust alustas lendu 13. mail 1987 Ueterseni lennuväljalt Hamburgi lähedal. Ta lendas kaks nädalat Põhja-Euroopas - külastas Fääri saari ja veetis nädala Islandil. Sealt lendas ta Bergenisse ja edasi Helsingisse. 28. mai hommikul tankis Rust lennuki Helsingi Malmi lennuväljal ja väitis edasi lendavat Stockholmi.

Pärast viimast sidet Helsingi lennujuhtimiskeskusega lülitas Rust sidevahendid välja ja pööras lennuki itta. Sipoo kohal laskus Rust nii madalale, et lennuk kadus radariekraanidelt. Lennujuhid kahtlustasid õnnetust ja käivitasid päästeoperatsiooni. Rannavalve laev leidis merelt Rusti lennuki radariekraanidelt kadumise koha lähedal õlilaigu, aga veealuste otsingutega lennukit ei leitud.

Rust ületas rannajoone Kohtla-Järve lähistel ja lendas edasi Moskva suunas. Rusti lennuki avastasid NSV Liidu õhukaitse radarid 14:29. Lennuk ei vastanud raadiokutsungeile. Lendavale objektile omistati lahingunumber 8255. Seda jälgisid kolm õhukaitse divisjoni. Tapa lennuväljalt saadeti Rusti lennukit jälgima kaks hävituslennukit. Hävituslennukid lendasid paar korda üle väikese kiirusega madalal lendava Cessna.

Rusti lennuteekond

Suure lennukiiruste erinevuse tõttu ei olnud Rusti lennuki pidev saatmine võimalik. Hävituslennukite piloodid pidasid Oudova kohal lendavat Rusti lennukit Jak-12-tüüpi sportlennukiks ja pöördusid tagasi Tapa lennuväljale. Rust lendas Leningrad-Moskva raudteeni ja lendas edasi piki raudteed. Staraja Russa kohal kaotasid radarid Rusti lennuki silmist. Arvatakse, et Rust võis sealkandis mõneks ajaks maanduda, sest ilmaolusid ja lennuki kiirust arvestades kulus tal Moskvani jõudmiseks liiga kaua aega.

NSV Liidu õhukaitse leidis Rusti lennuki veel mitmel korral, aga hiljuti oli NSV Liidu õhukaitse jaotatud piirkondadeks, mis lihtsustas küll õhukaitse juhtimist, aga põhjustas ajakulu lennuki jälgimisel, kui see liikus ühest piirkonnast teise. Rusti lennu ajal olid Pihkva piirkonnas õppused, mille käigus vahetati oma-võõras kutsungit. Kuna osa õppustel osalevatest noortest pilootidest unustas kutsungit muuta, omistati lennujuhtimiskeskusest kõigile lennukeile - ka Rusti omale - uus kutsung.

Nii kaotati Rusti lennuk silmist. Järgmised segadused Rusti lennuki jälgimisel olid Tveri oblastis Toržoki kohal. Seal oli eelmisel päeval olnud lennuõnnetus ja päästetöödel osales mitu helikopterit. Kutsungeile mitte vastavat Rusti lennukit peeti treeninglennukiks.

Rust jõudis Moskva kohale umbes 18:15 õhtul. Rusti järjekordne vedamine oli, et Moskva sõjaväeringkonna automaatne õhukaitsesüsteem oli profülaktikaks välja lülitatud, lennukeid jälgiti käsitsijuhtimisel ja tegevusi koordineeriti telefoni teel. Rust lendas maandumiskohta otsides mitu tiiru kesklinna kohal absoluutse lennukeelu piirkonnas.

Algul kavatses ta maanduda Kremlis, aga siis leidis, et sinna võib ta jäljetult kaduda ja üritas maanduda Punasel väljakul. Rohkete jalakäijate tõttu polnud seal maandumiseks ruumi. Rust maandas lennuki Moskva jõe sillale ja ruleeris autode vahel Vassili Blažennõi kiriku kõrvale busside parkimisplatsile. Seal jõudis Rust enne miilitsate saabumist anda mõned autogrammid lennukit uudistama tulnud möödakäijatele.

Kohtus süüdistati Rusti huligaansuses, lennuliikluse reeglite rikkumises ja ebaseaduslikus NSV Liitu sisenemises. Rust mõisteti 4 aastaks vangi üldrežiimiga vanglasse, aga üldvanglasse ta ei jõudnud. Teda peeti kinni Moskva Lefortovo vanglas ning vabastati ennetähtaegselt kahe kuu pärast heatahte märgina, kui Ronald Reagan ja Mihhail Gorbatšov sõlmisid keskmaarakettide-alase kokkuleppe.

Rust lendas Moskvasse NSV Liidu piirivalvurite päeval. Tema lennu tõttu vabastati ametist kaitseminister Sergei Sokolov, õhujõudude ülem Aleksandr Koldunov ning umbes 300 alama astme kindralit ja ohvitseri.

Rusti lennuki ostis kahekordse hinnaga üks Müncheni kosmeetikafirma ja lennuk jõudis tagasi Saksamaale 19. oktoobril 1987. Hiljem ostis lennuki üks Jaapani klubi ja eksponeeris seda vabas õhus Tokio lähistel pargis. 2008. aasta oktoobris ostis Saksamaa lennuki tagasi. See restaureeriti ja on nüüd Berliini tehnikamuuseumis (Deutsche Technikmuseum Berlin).