Pariisi esimene naislinnapea Hidalgo viitas, et paljud maailma suurlinnad arendavad projekte, mis tagaks parema õhukvaliteedi ja seda läbi sõiduautode vähendamise ning ühistranspordi propageerimise, vahenab Reuters.

"Selleks, et ühistransporditeenust parandada, ei tule seda mitte ainult mugavamaks ja tihedamaks teha, vaid ka piletisüsteemi muuta," sõnas Hidalgo.

Ta viitas sellele, et mitu Saksamaa linna on võtnud tasuta ühistranspordi teema päevakorda ning et mitmes Euroopa linnas, näiteks Eesti pealinnas Tallinnas, on see juba käibel. Nii et Tallinn võib selles vallas olla Pariisile otseselt eeskujuks.

Sotsialistlikusse parteise kuuluv Hidalgo lubas ka, et plaanib selle teema üle eriti enne 2020. aasta kohalikke valimisi diskuteerida. Tallinnas mäletamist mööda oli tasuta ühistransport üks Keskerakonna 2013. aasta kohalike valimist eel välja käidud lubadusi ja kui see sai tasuta kõigile registreeritud linnaelanikele alates 2013. aasta algusest, siis oktoobris 2013 valiti ka erakond tagasi ainuvõimule.

Hidalgo ideed ongi juba tabanud vastaste kriitika. Tema tõenäoline vastaskandidaat, konservatiiv Valerie Pecresse, kes on ka piirkonna transpordiorganisatsiooni IDFM president, sõnas et kui transpordi eest ei tasu seda kasutavad pariislased, maksavad selle ülalpidamise kulud lõppude lõpuks ikkagi maksumaksjad kinni. "Meie peamine eesmärk on praegu transporti modenriseerida. Piletimüük toob aastas sisse kolm miljonit eurot. Me vajame seda raha," lausus ta.

2015. aasta Eurostati uuring näitas ka, et Pariisis juba on väga kõrge ühistranspordi kasutamise tase: rohkem kui 60% linlastest kasutab metrood, busse ja rongisüsteemi, et igapäevaselt liigelda. Samas umbes 25% inimestest kasutab tööl käimiseks isiklikku autot.

Paar aastat tagasi analüüsiti tasuta transpordi mõju Tallinnas ja nagu Briti leht The Guardian toona teatas, polnud tulemused eriti positiivsed. Analüüsi läbi viinud Hollandi teadlane dr Oded Cats tõi esile, et kui ühistransporti kasutavate inimeste arv oli Tallinnas küll umbes kolme ja poole aastaga 8% võrra tõusnud, oli oluliselt pikenenud ka autos veedetud aja pikkus - koguni 31% võrra.

Tallinn võiks tema hinnangul rohkem võita hoopis sellest, kui tõstetaks parkimistasusid ja teisi autoga sõitmise kulutusi, et muuta autosõit oluliselt kallimaks kui ühistransport.