Selle tehnoloogia põhimure on olnud siiani kõrge hind: aastal 2011 rehkendati välja, et õhust tonni süsiniku välja noppimine maksab umbes 600 dollarit, mis on mõttetult kallis.

Carbon Engineering ütleb aga, et nad on hakkama saanud läbimurdega, kuna tõid tonnihinna allapoole sadat dollarit.

Ettevõtte tegevjuht Steve Oldham ütleb, et nende puhas kütus on täiesti sobiv tänapäeval olemasolevatele automootoritele. „See on lahendus, mille abil saab kahandada emissioone ning meie kütust võib kasutada segatuna või originaalkujul,“ rääkis ta. „Meie tehnoloogia on skaleeritav, paindlik ja selle töötavust on demonstreeritud.“

2009. aastal loodud firmat on finantseerinud muuhulgas Bill Gates. Carbon Engineeringi meetod seisneb selles, et välisõhk imetakse spetsiaalsetesse jahutustornidesse, kus see puutub kokku kaaliumhüdroksiidiga. Süsihappegaasi ja kaaliumhüdroksiidi reaktsiooni tulemusena tekib kaaliumkarbonaat.

Pärast veel paari sammu on ettevõttel töötlusprotsessi tulemusena järel graanul kaltsiumkarbonaati. Kuumutades vabaneb graanulist süsihappegaas, mida saab kasutada kahel viisil: selle saab kas suru all maa alla pumbata, või - kui gaasile lisada veest saadud vesinik - saada tulemuseks sünteetiline süsinikneutraalne kütus, mida saab kasutada autodes, paatides ja lennukites.

Hetkeks on ettevõtte pilootvabrik töötanud aastast 2015 ja nad on atmosfäärist korjanud umbes tonni süsinikku päevas. Tulevikus peaks sellest loodetavasti piisama 2000 barreli ehk umbes 240 000 liitri kütuse jaoks.