Asjatundja hindab: lennunduse mõju kliimamuutusele nüüd ja tulevikus

 (3)

Lennuk.
Lennuk.Foto: Andres Putting

Akadeemik David Suzuki on palju tsiteeritud teaduse populariseerija, telesaadete autor ja keskkonnaaktivist. Kanadas resideeruv loodusteaduste professor on pühendunud keskkonnahariduse mõtestamisele teaduse kaudu.

Järgnevas minisarjas vahendame lugejatele David Suzuki valitud mõtisklusi kliimamuutuse teemal, mis puudutavad meie igapäevaelu, autosõidust lendamiseni, kirjutab Accelerista.com.

LENNUNDUS JA KLIIMAMUUTUS

Kuigi lennundus on muude majandusharudega võrreldes suhteliselt väikesemahuline tööstus, on selle mõju maailma kliimasüsteemile ebaproportsionaalselt suur.

See ulatub nelja kuni üheksa protsendini kogu inimtegevuse kliimamuutusi põhjustavast mõjust. Ning protsent kasvab veelgi, sest lennundus on üks suurema arengupotentsiaaliga transpordiliike.

Ajal, kui meil on hädasti vaja inimtegevuse mõju keskkonnale vähendada, jätkub lennunduses kasvuhoonegaaside emissiooonide suurenemine. Näiteks alates 1990. aastast on rahvusvahelisest lennutranspordist tekkivate CO2 heitmete kogus suurenenud 83 protsenti.

Lennundus kasvab kiiresti osaliselt seadusloome ja maksupoliitika tulemusel, mis ei arvesta lendamise tegelikku hinda keskkonnale. Kliimamuutuse põhjustajatena osutuvad “odavad” hinnad kulukateks ja inimkonnale üle jõu käivateks.

Seotud lood:

ENNUTRANSPORDI MÕJU MUUDE TRANSPORDILIIKIDEGA VÕRRELDES

Loe veel

Millised on õhutranspordi põhjustatud emissioonid võrreldes näiteks autotranspordiga? Võrreldes teiste transpordiliikidega, nagu autosõit või rongiliiklus, on õhutranspordil suurem mõju reisija sõidukilomeetri kohta, isegi pikemate vahemaade korral. See on ka kaubatranspordi liigina kõige emissioonimahukam.

Loe täisteksti saidil Accelerista.com!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised