Esimene katse leidis aset tervelt viis aastat tagasi, 2010. aasta seitsmendal detsembril, mil peamootori rike saatis kosmoseaparaadi tagasi orbiidile ümber Päikese.

Esmaspäeva öösel kell 1.51 käivitas mehitamata kosmosesond edukalt varu-reaktsioonijuhtimissüsteemi põtkurid, käitades neid automaatjuhtimisrežiimis 20 minuti vältel.

Manöövrit seirati Jaapani Usuda avakosmosekeskusest ja ka Canberra avakosmose-võrgustiku seirejaamade vahendusel. Pärast mootorite töö peatamist pöördus Akatsuki uude asendisse, puhuks, kui Maalt saabuvate korralduste järgi olnuks tarvis sooritada teine, täiendav manööver, kuid vajadust selle järele ei tekkinud.

Veenuse orbiidil tiirlev kliimasond Akatsuki, mida tuntakse ka lühendi VCO (ingl Venus Climate Orbiter) järgi või kui projekti nimega Planet-C, startis koos päikesepurjelaevaga IKAROS Tanegashima kosmosekeskusest 2010. aasta 21. mail raketi H-IIA 202 küljes.

Sond, mille ülesandeks on Veenuse atmosfääri uurimine lootuses hakata prognoosima selles toimuvaid protsesse, on varustatud kolme infrapuna-kaameraga, ultraviolett-kuvamisseadmega, välke ja atmosfäärihelendust tuvastava kaameraga ning ülistabiilse raadioastronoomilise ostsilaatoriga.

Vajaduse manöövri järele tingis Akatsukiga esimesel manööverdamiskatsel juhtunud õnnetus. Orbiidile jõudmiseks rakettmootori käitamise ajal katkes side aparaadiga, mis planeedist tagantpoolt möödumisel oligi ootuspärane. Sondil ei õnnestunud aga katkenud sidet plaanipäraselt taastada ning hiljem avastas lennujuhtimiskeskus selle kursist kõrvale kaldununa turvarežiimil triivimas.

Lennujuhtijad järeldasid orbitaalsondi telemeetriliste andmete põhjal toona, et sondi hüdrasiini- ja lämmastiktetroksiidi-põhine peamootor seiskus kolm minutit enne õiget aega, mis lennutas Akatsuki tagasi heliotsentrilisele orbiidile. Insenerid avastasid hiljem, et õnnetuse põhjustas katkine heeliumiklapp, mis pressis liiga palju oksüdanti mootori põlemiskambrisse. See põhjustaski mootori kiire ülekuumenemise ja rikke.

Missiooni päästmiseks lülitas JAXA kosmosesondi sügavale energiasäästurežiimile ja töötas välja kava, kuidas Akatsuki trajektoori kaheksa varu-reaktsioonijuhtimissüsteemi põtkuri abil muuta nii, et see tagasi Veenuse orbiidile jõuaks.

Ning kava õnnestuski!