Niisiis, Venemaa õhujõud ootavad oma käsutusse uut tüüpi hävitajaid järgmisel aastal. Esimese lennuni jõuti 2010. aastal Komsomolskis Amuuri ääres, tänaseks on prototüüpidega testlende tehtud enam kui 700, kuid nüüd on Suhhoi asjad üle andnud ja edasisi teste juhib juba Venemaa kaitseministeerium. Seeriatootmisse lähevad lennukid eeldatavasti 2017. aastal, aga esialgu peab Venemaa õhuvägi edasi ründama Su-27 ja Su-35S hävitajatega.

Lennuk on varustatud stealth-süsteemidega ja modernse elektroonikaga, eesmärgiks on pakkuda tõsist konkurentsi USA viienda põlvkonna F-22 hävitajatele. Aastaks 2020 peaks Venemaal valmima 55 seda tüüpi lennukit. Tegemist on multirolli-hävitajatega, mis peaks aitama saavutada ülekaalu õhus ja ka osaleda rünnakuil, lennuki elueaks on keskmiselt arvestatud 35 aastat.

Tegelikult peame ka selle arendusloos minema tagasi külma sõja aegadesse, kui NSV Liidus arendati hävitaja Istrebitel-90 kontseptsiooni. Esialgu sai õigused seda välja töötada MiG (kunagine Mikojani ja Gurevitši büroo), MiG 1.44 nime all. MiG 1.44 esimese lennuni jõuti alles üheksa-aastase hilinemisega, aastal 2000 ja seejärel selle arendus ka lõpetati, sest ideed olid juba hapuks läinud.

Uus konkurss 2002. aastal, milles Suhhoi, Mikojan ja Jakovlev pakkusid konkureerivaid ideid võistelda eurooplaste Eurofighter Typhooni ja USA F-22 Raptoriga, lõppes seekord Suhhoi võiduga. Suhhoi arendustöö on küll andnud ka teisi kontseptsioone, nagu ettepoole sirutuvate tiibadega Su-47, milliste aeg jäi aga veel saabumata. Selle ideid kasutati siiski 4,5. põlvkonna Su-35BM käikulaskmisel ja nüüd siis viienda põlvkonna PAK FA arendamisel.

Aga Venemaal jäi ikka puudu kas ideedest või rahast, või lausa mõlemast korraga. 2007. aastal pani Suhhoi seega leivad ühte kappi India viienda põlvkonna hävitaja arendamise programmiga, ühiselt panid mõlemad riigid selle alla kuus miljardit dollarit ja eesmärgiks oli jõuda tulemusteni kaheksa kuni kümne aastaga. Kuid Venemaa majandusraskused on projekti ka mõningase kahtluse alla seadnud.

Vene õhujõud peaks edaspidi kasutusele võtma ligi 150 T-50 hävitajat (kuigi lennuki tähistus võib veel muutuda), India tellib sarnaseid lennukeid (võibolla ka mõne muu nime all) isegi 175 kuni 195 tükki. Lääne eksperdid küll hindavad, et F-35 hävitajatega T-50 konkureerida ei suuda. Aga eks venelased arvavad teisiti.