NASA avas "reisibüroo", mis viib su valgusaastate taha kaugplaneetide pinnale

(13)
NASA avas "reisibüroo", mis viib su valgusaastate taha kaugplaneetide pinnale
Trappisti süsteemi planeet.Ekraanitõmmis/NASA

Eksoplaneedid ehk väljaspool Päikesesüsteemi asuvad planeedid on viimase paari aasta jooksul kosmosevaldkonnas tublisti elevust, kirgi ja fantaasiat kütnud. NASA uus rakendus nimega "Eksoplaneetide reisibüroo" lubab nüüd oma silmaga kogeda, millised vaated kaugete taevakehade pinnal olles avaneda võiksid.

"Reisibüroosse" pääseb siitkaudu.

Võib nautida näiteks vaadet Trappist-1 süsteemi planeedi Trappist-1e veripunasele taevale. Selle süsteemi planeedid tekitasid palju elevust eelmisel aastal, kui veebruaris nende avastamisest teatati. Need on Maast vaid 40 valgusaasta kaugusel ja pole välistatud, et selle süsteemi kivistel planeetidel võib leiduda vett.

Võib „lennata“ ka Kepler 16-b pinnale, mis on suurim avastatud planeet, mis on orbiidil ümber kahe tähe. Kaugus meist on 200 valgusaastat.

Samuti on valikus Kepler-186f, mis oli esimene planeet, mille puhul kinnitati, et selle orbiit asub süsteemi keskel oleva tähe ümber nn Kuldkihara tsoonis ehk siis sellisel kaugusel, mis lubaks selle pinnal vedelal veel eksisteerida. Kepler-186f puhul on võimalik atmosfäär sisse ja välja lülitada.

Muidugi on need kõik vaid hüpoteesid ja fantaasia, kuna sellest, millised need planeedid tegelikult välja näevad, meil nende kauguse tõttu aimu pole. Tahaks loota, et peagi lisatakse praegu eksisteerivale kolmele planeedile veel mõned, on ju eksoplaneete viimase paarikümne aastaga leitud üle 3700.