NASA programmi MAVEN (ingl Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN mission; Marsi atmosfääri ja lenduvate elementide kujunemisloo uurimise kava) ja India kosmoseprogrammi läkitatud orbitaalsondide (Mangalyaan 1, peagi ka 2) saabumine orbiidile on muutnud Marsi planeetidevaheliste lendude arvestatavaks sihtkohaks.

Lisaks viiele aktiivsele tehiskaaslasele (2001 Mars Odyssey, Mars Express, Mars Reconnaissance Orbiter, Magalyaan 1, MAVEN) tiirlevad Marsi ümber veel NASA 2007. aastal tegevuse lõpetanud vaatlussond MGS (ingl Mars Global Survey) ja kaks looduslikku kaaslast Phobos ja Deimos, mistõttu olukord orbiidil on muutumas järjest keeruliseks.

NASA osutusel viitab uute reeglite koostamine lihtsalt vajadusele äärmise ohutuse järele. Marsi ümber tiirlevad satelliidid mitte ainult ei liigu ringi samas piirkonnas, vaid neil on ka sarnased, omavahel lõikuvad orbiidid. Nende kokkupõrgete vältimine on kindlasti lihtsam kui Maa ümber tiirlevate tuhandete tehiskaaslaste liikluse reguleerimine, kuid samas on see ka keerukam arvestades, et lennujuhtimine toimub potentsiaalsest ohupiirkonnast sadade miljonite kilomeetrite kaugusel.

Probleem pole kindlasti mitte pelgalt abstraktne. Maa orbiidil paiknevaid satelliite on kerge täpselt seirata, kuid Marsi ümber tiirlevate tehiskehade liikumise kaardistamiseks läheb tarvis NASA süvakosmosevõrgustiku DSN (ingl Deep Space Network) kalkulatsioone. Nood kalkulatsioonid võimaldavad küll sputnikute trajektoore üsna täpselt järgida, kuid tervelt viie satelliidi tulevaste orbiitide väljaraalimisel ilmnevad juba ebatäpsused.

See tähendab, et tulevikus on liiklust Marsi orbiidil vaja palju täpsemalt jälgida, mis ongi DSN-i ülesandeks ja mida NASA arendatav orbitaalliikluse juhtimise süsteem peaks suutma peenhäälestada.

Kavandatav kokkupõrgete ennetamise süsteem on osa NASA kosmoseliikluse automaatturvamise programmist MADCAP (ingl Multi-Mission Automated Deep-Space Conjunction Assessment Process). See võimaldab kosmoseagentuuril hinnata, kas nende juhitavaid sonde ohustavad mingisugused tegurid, mida võiks olla võimalik prognoosida piisavalt varakult selleks, et kirjutada valmis orbiiti korrigeerivate manöövrite teostamiseks vajalikud uued juhtimiskäsud ning need õigeaegselt edastada.