Maast lendas lähedalt mööda bussisuurune asteroid

(40)

Maast lendas lähedalt mööda bussisuurune asteroid
Asteroid jäi teleskoobipildile väikse täpinaFoto: www.virtualtelescope.eu

Asteroid nimega 2018 DV1 möödus Eesti aja järgi täna hommikul Maast vaid ligi 113 000 kilomeetri kauguselt, kuid mingit ohtu see endast siiski ei kujutanud.

NASA asteroidide jälgimise programmi andmetel on alles hiljuti avastatud asteroid 2018 DV1 umbes 5,6- kuni 12-meetrine diameeter ja see tuhises Maast mööda umbes kolm korda lähemalt, kui on meist Kuu (keskmiselt 385 000 km).

Maad ja 2018 DV1 lahutas teineteisest 113 000 kilomeetrit Foto: NASA

Space.com vahendab, et astronoomid avastasid asteroidi alles 26. veebruaril Arizonas Mount Lemmoni observatooriumi teleskoobiga. Aga õnneks polnud sellel väiksel kosmosekivil ka mingisugust reaalset ohtu Maale.

Seotud lood:

Alles 25. veebruaril lendas Maast 315 000 kilomeetri kauguselt mööda asteroid 2018 DU ja peagi vihiseb meist taas üks mööda: asteroid 2017 VR12, mis on 150 kuni 470 meetrit lai. Kuid selle trajektoor on lähimas punktis 1,4 kilomeetri kaugusel. Viimane on potentsiaalselt Maale ka ohtlik.

Selle määratluse jaoks on kindlad parameetrid: keha läbimõõt peab olema suurem kui 140 meetrit ja need peavad oma orbiidi mingis punktis tulema Maale lähemale kui 7,5 miljonit kilomeetrit. Kokku on umbes 1800 erinevat Maale potentsiaalselt ohtlikku kosmilist objekti, mida NASA pidevalt jälgib.