Projekti taga on Ühendkuningriigi satelliidifirma Inmarsat ja Saksamaa suur sideteenuste pakkuja Deutsche Telekom.

Nende ühise pingutuse vili on platvorm EAN (European Aviation Network, Euroopa lennundusvõrk), mis pakub kiiret internetti LTE mobiilside ja satelliidivõrkude vahendusel.

Asjatundjad räägivad, et täpne lahendus meenutab Gogo pakutavatair-to-ground teenust.

Õhus toimuva eest hoolitsevad satelliidid, mis kasutavad suhtlemiseks Inmarsati S-riba spektrit (2x 15 MHz, katab kõik 28 euroliidu-riiki).

Deutsche Telekom lisab omalt poolt ca 300 spetstäiendusega LTE võrgukohta maapinnal, mille signaalid reisivad tavapärase 10 km asemel 80 km kanti ja suudavad toime tulla ka liikuva lennuki kiirusega.

Euroopa lennufirmadest esimesena hakkab uut lahendust katsetama Lufthansa, aastal 2017.

Õhusõidukid vajavad selleks seadmeid, mis hoiavad ühendust nii S-riba satelliitide kui ka maapinnal lairibavõrkudega. Nii peaks tekkima seis, kus korraliku kiirusega wifi lennureisi ajal kordagi ei kao.