Nüüd on aga katse korras tehtud sellisest lennukist sisuliselt droon. BAE Systems on kohandanud ühe Jetstream 31 lennuki testlaboriks, mille peal katsetatakse satelliitsidele rajanevaid autonoomseid tehnoloogiaid. Wartonis Suurbritannias üritatakse 17 testlennuga demonstreerida autonoomsete lennukisüsteemide kõlblikkust ja töövõimet, kui lennukit juhitakse eemalt satelliitsideühenduse kaudu, ka testitakse uudset pilvedevältimise kaamera tehnoloogiat.

Õhku tõuseb lennuk ka testidel piloodi ja abipiloodi juhtimisel, aga seejärel võtab automaatika juhtimise üle, lisaks on pardal kaks inseneri, kes jooksvalt jälgivad ja hindavad süsteemide töökõlbulikkust koostöös lennujuhtidega maa peal. Iga testlend peaks kestma 1,5 tundi, ligemale 300-kilomeetrisel teekonnal Wartonist Invernessi, 4500 meetri kõrgusel, piirkonnas, kus segavat lennuliiklust vähe.

Lennuk on varustatud antenniga, mis võimaldab tuvastada teisi lennuvahendeid õhus ja kaameraga, mis näeb kokpiti aknast välja, nende kahe süsteemi kaudu jõuab maa peal olevatesse arvutitesse kogu vajalik info, et vältida võimalikke ohtusid lennul, lisaks aitaks selline süsteem ka valida õiget lennutrajektoori, mis väldiks näiteks halba ilma.

BAE Systems on nendeks katseteks eraldanud ligemale 400 000 naelsterlingit ja kavatseb kasutada saadud kogemusi edasistel mehitamata õhuvahendite programmidel, nagu ka tehnoloogiate väljatöötamisel, mis parandaks reisi- ja sõjalennukite ohutust. BAE Systems on üks suuremaid sõjatööstuse ettevõtteid maailmas, kaasatuna uusimate hävitajate (F-35 ja Eurofighter Typhoon), allveelaevade ja lennukikandjate väljatöötamisse.

Kokku on aastail 1980-1993 Jetstream 31 tüüpi lennukeid toodetud 386 tükki ja nad on maailmas laialdaselt kasutusel. Kaugjuhitavaid süsteeme on sarnastel testidel katsetatud juba 2008. aastast peale.