Kui arvasite seni, et inimeste kohalik nurgake universumist on juba niigi suur, valmistuge vapustavaks uudiseks!

Hawaii ülikooli astronoomid on meie kodugalaktikat Linnuteed ümbritseva 8000 galaktika kiiruseid mõõdistava uudse ruumilise kaardi abil avastanud, et galaktikaparv, millesse Linnutee kuulub, on tegelikult seniarvatust oluliselt massiivsem.

Ehkki varem arvasid teadlased, et Linnutee kuulub 2000 galaktikast koosnevasse nn Neitsi superparve, on nüüd välja selgitatud, et meie galaktika on tegelikult osa millestki sada korda suuremast.

Täpsemalt osa röögatusuurest superparvest läbimõõduga umbes 520 miljonit valgusaastat, milles võib olla kokku koguni sada kvadriljonit (s.t sada miljonit miljardit) tähte.

Uurijad on sellele mõistust vaaruma panevate mastaapidega struktuurile pannud nimeks Laniakea, mis havai keeles tähendab "tohutusuurt taevast".

Uurimust juhtinud astronoom R. Brent Tully kommenteeris: "Me oleme viimaks selgitanud välja piirjooned, mis määratlevad meile koduks oleva galaktikate superparve. See on mõneti nagu avastus, et su kodulinn on tegelikult osa märksa suuremast riigist, mis piirneb teiste riikidega."

Allikas: Nature