Amos-6 oli 5,5 tonni kaaluv sidesatelliit, mille valmistas Israel Aerospace Industries ja mis oleks pidanud asetuma geostatsionaarsele orbiidile, et teenindada Aafrika, Euroopa ja Lähis-Ida regiooni.

AMOS-satelliitidele rajanev sidesüsteem on asetunud orbiidile juba 1996. aastast alates ja seni oli õnnestunud viie tehiskaaslase start. Mullu augustis toodi aga projekti suurinvestoritena sisse hiinlased. 3. septembril 2016 oleks tehiskaaslane pidanud SpaceX raketiga orbiidile jõudma, aga hävines tankimiseaegses tulekahjus stardiplatvormil kaks päeva enne starti.

Detsembris leidis Spacecom siis hädalahenduse, sõlmides kokku 88 miljoni dollarise lepingu AsiaSatiga, et kasutada selle tehiskaaslase AsiaSat-8 Ku-laineala, oma puuduva tehiskaaslase asenduseks. AsiaSat toimetas oma tehiskaaslase orbiidil uude asukohta, et varem Hiina ala kattev sidesatelliit edaspidi Lähis-Ida regiooni kataks. AsiaSat-8 on olnud orbiidil juba 2014. aastast, sel aastal stardib aga juba AsiaSat-9, ehk hiinlaste mure ei ole väga suur.

Spacecom on aga tõsisemas hädas, sest Amos-2 on orbiidil üles ütlemas ja vajab kiirkorras asendamist, et satelliidivõrgustik üldse edasi toimida saaks. Praegu kasutab Iisraeli sidevõrk tehiskaaslasi Amos-7 ja Amos-3 lääne ja Amos-4 ida suunal, nüüd toodi neljanda elemendina sellesse süsteemi ka AsiaSat-8.

Ühtlasi anti ka Boeingule kiirkorras sisse 161 miljoni dollariline tellimus uue tehiskaaslase Amos-17 valmistamiseks, et asendada juba kaks aastat tagasi üles ütelnud Amos-5-te. Tehiskaaslase valmistamises osalevad ka Vene firma Reshetnev ja Prantsuse-Itaaalia firma Thales Alenia Space.