Braunschweigis tegutsev firma tõi Carplane nime kandva lendauto välja AERO-šõule Friedrichshafenis, esitledes juba selgelt mitte enam kontsepti vaid liikluskõlbulikku masinat. Tegemist on kaksik-lennukikerega teekõlbuliku monoplaaniga, mis, startides kohalikelt lennuväljadelt võiks oluliselt kiirendada näiteks ärimeeste liikumisi.

Eelmise sajandiga on küll juba oma paartuhat lendauto kavandit nurjunud, kuna on vana tõde: autod ei ole head lennukid ja lennukid ei ole head autod. Eurorahaga välja töötatud Carplane lubab järjekordselt sellest vastuolust üle saada. Carplane sobib igati väikelennukite kategooriasse, aga ka autode hulka ja ei vaja isegi definitsioonide väänamist, kusjuures ta ei kannata ka ei lennu- ega sõidukiiruses. Pole küll veel näha, et prototüüp tegelikult lennanud oleks.

Vaata fotosid prototüübist leheküljel carplane.de

Nagu paljud lendautode ideed, sisaldab ka Carplane kokku tõmmatavaid tiibu ja lennukisaba ning neid on ka kerge tõmmata kaksik-lennukikere vahele. Probleemiks on küll siiani see, et tiibu ja saba tuleb sisse tõmmata manuaalselt, tuleviku eesmärk on muuta see aga automaatseks. Ja teine asi, juht ja ainus reisija istuvad paratamatult eraldi kabiinides.

Rattaid küll sisse tõmmata ei anna, ja õhkutõusuks vajab masin siiski vähemalt 85-meetrist hoovõturada. Tühikaal 498 kg on sama kui kaheistmelisel autol, mõõtmetelt mahub Carplane aga tavalisse autogaraaži. Jõudu annab 151-hobujõuline PC850 mootor, lennukauguseks on 833 km, lennukõrguseks 4570 meetrit ja kiiruseks õhus 200 km/h, maapinnal 176 km/h. Ja mõistagi vastab euronõuetele ka heitgaaside osas.