Uhiuus Boeing 737 Max, mis kujutab endast konkurenti Airbusi A320-lennukitele, tõusis õhku Washingtoni osariigis asuva Rentoni tehase juurest reedel ja töötajate juubelduste saatel tegi mitmeid tiire Washingtoni järve kohal.

Pilootide kinnitusel kerkis lennuk sel ajal 7620 meetri kõrgusele, samas kui tehti läbi kõik õhkutõusu ja hiljem ka maandumise standardprotseduuril, lennuga, mis kestis veidi vähem kui kolm tundi.

Oluliselt keskkonnasõbralikum ja 20 protsenti kütust säästvam reisilennuk peaks tellijateni jõudma juba 2017. aastal, kuigi Lufthansa võtab esimese näidislennuki vastu juba sel kuul. 62 lennufirmat on tellinud kokku 3072 lennukit, ehk tööd Boeingu tehastel jätkub.

Lennuki eelmised põlvkonnad olid Boeing 737 (esimene lend 1967), Boeing 737 Classic (1984) ja Boeing 737 Next Generation (1997).

Boeing 737 Max maksab vastavalt tüübile 90 kuni 117 miljonit dollarit. Istmeid on lennukisse võimalik paigutada 126 kuni 220, selle alatüübid Max 7, Max 8 ja Max 9 on küll erineva kerepikkusega (33,7 kuni 42,2 meetrit), kuid ühtse tiivaulatusega 35,9 meetrit, kõrgusega maa peal 12,3 meetrit ja kiirusega õhus kuni Mach 0.79 (842 km/h). Lennukaugus on üle 6000 kilomeetri.

On päris kindel, et lähiaastail hakkame neid lennukeid rohkemgi õhus nägema, tellijate hulgas on näiteks ka Norwegian Air ja Ryanair.