Rääkige natuke Interlani ajaloost – kust tulete ja mis seni tehtud on?

interLAN nime kandvad esimesed võrgupeod toimusid 2013 aastal, esimesel aastal toimus nii kevadel, kui sügisel Viljandi Kutseõppekeskuse õpilaste poolt teistele õpilastele korraldatud kaks võrgupidu. Kolmas üritus sai juba suurema ulatuse ning 2014. aastal toimunud interLAN vol.3 oli esimene võrgupidu tänaseni tegutseva peakorraldajate tiimiga.

InterLANi nimi sündis koos kõige esimese võrgupeoga, kui toonane peakorraldaja Roger Ote seostas nime inglise keelsete sõnadega interactive (ing.k. interaktiivne) ja LAN (ing.k. võrgupidu) - plaanid olid kõrged juba esimesest võrgupeost alates, kus oli kogu rahvahulk tiimide ja korraldajate peale kokku 20 inimest.

Mis eristab selle aasta Interlani seni toimunud üritustest?

Sel aastal toimub interLAN viimast korda - nii nagu esimese võrgupeo nimetus oli interLAN 2013, siis tänavu toimuva sündmuse nimeks on interLAN 2017, et tähistada vahepealsetest sündmustest eristuvalt algust ja lõppu. Peakorraldajatena oleme aastate jooksul erinevaid mõtteid läbi käinud ning paljud neist on jäänudki ideetasandile - sel aastal alustasime planeerimisega just sellest vaatevinklist, et tegemist on meie jaoks viimase võrgupeoga, mistõttu tuleb ellu viia kõik täitumata unistused, või vähemalt püüda seda teha!

Meie eesmärgiks on viimasel kahel aastal olnud lisaks põhimängudele pakkuda kahte olulist lisakomponenti - õpilaste harimist ja tegevust pealtvaatajale, kes ei pruugi olla isegi e-spordi fänn. Oleme võtnud haridusprogrammi tänavu tõsisemalt ning meie meeskonnas panustab suur hulk Viljandi Kutseõppekeskuse noori, kes on alates septembrikuust puhtalt oma huvist meie targematelt valdkonnajuhtidelt palju tarkust kokku kogunud. Alates esimese aasta IT eriala õpilastest, kes on saamas teadmiseid IT süsteemide haldusest ja monitoorimisest kuni logistikute koolitamiseni välja. Näeme, et noortel on huvi ning mis oleks parem praktika, kui end huvitavas valdkonnas omandada täiendõpet oma erialal.

Mida põnevat seekord lisaks põhiturniirile kavas on? Milliseid tegevusi on pealtvaajatele?

Aastaid tagasi oli võrgupeol mitu põhiturniiri ning ka kohad üksikosalejatele. Väikese populaarsuse tõttu olime keskendunud ühele põhimängule viimastel aastatel. Sel korral toome tagasi üksikmängurite kohad ning pakume võimalust niiöelda kriitilise massi ületamisel korraldada oma turniiri, ehk võimaldame auhinnafondi turniirile, milles osalevad üksikmängijatena kokku tulnud mänguhuvilised - see annab võimaluse ka algajal tulla e-spordi võistluse melu keskele ning ühtlasti toome tagasi võimaluse mängida ka teisi mänge - taaskord auhindade peale!

Sel korral toimub võrgupeo teisel päeval, 09. detsembril võrgupeo põhilisest toimumispaigast eemal - Viljandi Lennukitehases - eraldi programm just pealtvaatajatele, et viia ka e-sporti noortele lähemale.

Miks otsustasite, et seekord korraldate Interlani viimast korda? Mis saab korraldusmeeskonnast edasi?

Arvame ise, et oleme võrgupidu korraldes suureks kasvanud. Enamus meeskonnast on leidnud tänu võrgupeole omale uue põhitegevuse, millele me sooviksime nüüd hakata suuremat rõku panema. Oleme juba kord sellised rahutud hinged, kes pelgalt mitte midagi tehes pikalt ühe kohapeal olla ei suuda. Kas interLANi nimeline võrgupidu toimub ka edaspidi - seda me veel öelda ei oska. Kui tänased noored meeskonnaliikmed leiavad endas seda jõudu ja vankumatu tahet ka tulevikus võrgupidu korralda, siis meie kätt ette kellegile ei pane.

Mis motiveerib Eestis e-spordiüritusi korraldama?

E-spordisündmust motiveerib korraldama kirg teha midagi koos oma fantastilise meeskonanga. Seda arenguteed on huvitav kõrvalt jälgida, terve meeskond on pidevas arengus ja seda kõrvalt näha. Meie meeskonda on sattunud paar täiesti IT kauget noort, kes on peale mõnda aastat võrgupidusid korraldes saanud omale üle kesmise head IT-oskused. Meie seas on tulevasi süsteemidearhitekte ja juhte. Loodame, et paljudele meie hulgas on interLAN on väärikas teekonna stardiplats, tänu millele noored on hakanud endasse uskuma.

Mis on teie meeskonna seni suurim e-spordisaavutus?

Me oleme korralnud Eesti suurima CS:GO võrgupeo - see on meie kõige suurem saavutus. Mis puutub meie meeskonna mänguritesse, siis pigem oleme me ikkagi võrdlemisi algajad selles vallas, eks võrgupidusid korraldavad ikka need, kes on ise kõrgel tasemel mängida ei oska, aga ju tahaks nii väga nende suurte poiste kõrval olla.

Millisena näed Eesti e-spordi lähima 2 aasta tulevikku?

Meie üks korraldaja ennustas neli aastat tagasi, et võrgupidu on aastaks 2016 ajalugu. Peale aastat 2016 ta enam ennustada ei julge. Näeme, et VR tehnoloogia on paari aasta pärast võrgupidu muutmas, sellest võib taas saada hitt, mis kutsub väga palju erinevaid mängusõpru tulema ühisesse ruumi mängima.

Kuidas nii suure mastaabiga üritust Eestis korraldada? Kes on InterLANi kõige suuremad toetajad?

Oleme siiralt tänulikud, et Eestis on ettevõtteid, kes leiavad võimalust anda hoogu taolistele ettevõtmistele. Paraku on tõsiasi, et viimasel kahel aastal toimunud võrgupidude juurde kuuluva õppeprogrammi ja korralduskulud ületavad osalustasudest tulenevaid võimalusi. Rõõm on, et näiteks innovaatiliste pakilahendustega tegelev Cleveron on leidnud võimalusi noorte haridusse panustamiseks alates meie algusaastatest. Sündmuse tarbeks rendipindade leidmine on ilmselt väga keerukas ettevõtmine, mistõttu saame vaid rõõmustada, et meie kõrval on alati tugitalana seisnud ka Viljandi Kutseõppekeskus

Miks on interLANi meeskonnas hea olla?

Arvame, et interlani meeskonnas on hea olla kuna meie korraldajad on alti maksimumi peale väljas. Läheme korraldus perjoodil tihtipeale teemaga väga kaasa ja kipume aeg-ajalt unustama, et võrgupeo korraldus pole kõige tähtsam asi maailmas. Meie meeskonnas on töökad liikmed, üks eeldus meeskonda saada on olla motiveerutd meiega koos töötama. See kui meeskonnaliige pole piisavalt haritud mingit uut asja tegema pole meie jaoks probleem, kui huvi on olemas leiab ta tee õige asjani ja omandab selle juures veel osksed, mida tal enne polnud.