Baltimaade suurim arvutimängumess tõi kohale üle 12 tuhande huvilise

 (4)

PlayFair GameOn
Leedu arvutimängumess GameOnFoto: Tõnis Lind

Möödunud nädalavahetusel leidis Vilniuses aset Baltikumi suurim arvutimängumess GameOn, mis tõi kahe päeva jooksul festivalile rohkem kui 12 000 videomängufänni. Ka Eesti esport käis kohal melu uurimas.

Suurürituste pildid ei anna miskipärast kunagi edasi õiget ettekujutust kohalviibinud rahvamassist. Seetõttu ei teadnud keegi meist enne LITEXPOsse jõudmist, mida oodata. Kohapeal aga selgus, et läbi 50-meetrise parkla kulgev järjekord teeb nurga taga veel üsna mitu pööret ja kujuneb sadadele elevil külastajate jaoks vähemalt tunniajaseks ootuseks. Sellise hulga videomängufännidega võib GameOn julgelt võistelda ka maailmatasemel miljoni-dollari turniiridega.

GameONi tähtsündmuseks võib pidada seni Baltimaade suurima auhinnafondiga Counter-Strike: Global Offensive turniiri, kuhu pääses sadade online kvalifikatsioonimängude osalejate seast ka Eestist pärit DH. Esimeses mängus astuti vastu kodupubliku ees mängivale VwS Gamingule. Pärast tasavägist võitlust tuli eestlastel lisaajal siiski kaotust tunnistada. Kui ka teises mängus ei õnnestunud VwSi seljatada, tuli eestlastel leppida seekord turniiri 3.-4. kohaga. Finaali pääsenud VwSi eduloo lõpetas Taanist pärit Alpha Gaming, kes saavutas üldturniiril esimese koha. CS:GO turniiri parimaks eestlaseks oli Raul "nyte" Edovald.

Samal ajal, kui professionaalsed mängurid Counter-Strike ja League of Legends mängudes mõõtu võtsid, võis messihallis katsetada, milliste tootjate boksis kõige vingemat mänguelamust pakutakse. Oma tooteid esitlesid LG, MSI, HyperX, Asus, Skytech, Razer ning paljud teised arvutimaailma tipptegijad.

Loe veel

Seotud lood:

Neile, keda lauaarvutiga mängimine külmaks jättis, pakkus GameOn väga autentset rallikogemust neljas suunas liikuva simulaatori roolis, mitmeid populaarseid konsooli- ning üha rohkem kõlapinda koguvaid virtuaalreaalsusmänge. Huvilised said proovida ja võrrelda mitmete erinevate VR süsteemide parimaid omadusi - lõpuks on kõigil võimalus harrastada ka kõige ekstreemsemaid spordialasid hubasest kodust lahkumata. Samsung oli ühendanud Gear VR prillid, SUP-laua ja sõudeergomeetri mootori, mis võimaldas kujutleda, et liugleme mööda jõge. Oculus Rift lubas kätt proovida paraplaaniga lendamises ning HTC Vive esitles vibulaskmist. Kellel aga virtuaalsest maailmast väheks jäi, siis aitas tegevust leida Leedu kaitsevägi, kes õpetas käsitlema airsoft relva ja katsetada pisikesel lahinguväljal sihtimisoskuseid nii püsti, põlvili kui lamavast asendist.

Festivalialas jalutamine kujunes ka tõeliseks nostalgiaretkeks arvutimängumaailma algusaegadesse. Tutvust sai teha kõige esimese originaalse iBook’iga, mis anti algselt välja 1999. aastal ning on kõigi Apple arvutite esivanemaks. Väljas oli Gameboy, aegade esimene Xbox ja palju teisi seadmeid, mis lapsepõlvemälestusi äratasid.

GameOn andis oma panuse ka espordientusiastide teadlikkuse tõstmiseks mänguarenduse maailmast. Kahe päeva jooksul peeti kokku 25 erinevat loengut, mis tutvustasid nii espordimaailma kui mänguarenduse telgitaguseid. Loodetavasti inspireerisid loengud nii mõndagi noort talenti oma teadmisi arvutite juures rakendama.

Täiesti eraldiseisvana toimus ka Cosplay (tuletatud ingl. k costume play) võistlus. Cosplay on hobi, mille eesmärgiks on võimalikult täpselt anda edasi oma mängu- või koomiksimaailma lemmiktegelase riietus ja käitumine. Mitukümmend huvilist näitasid oma isetehtud kostüüme ning esitasid kirjeldavaid kavasid. Populaarsemad ümberkehastumised kujutasid Pokemon GO ja League of Legends tegelasi - see peaks andma üsna hea ettekujutuse ka hetkel kirgi kütvatest mängudest... või leiab neist mängudest lihtsalt enim inspiratsiooni silmatorkavateks kostüümideks.

Muidugi ei puudunud ühelt õigelt messilt ka ostulett. Lisaks mängudele, arvutitarvikutele ja võtmehoidjatele oli võimalik varuda ka sokke, T-särke ja isegi otse Hiinast pärit nuudleid. Tuleb tunnistada, et GameOn suutis meid tõesti igal sammul üllatada. Teise päeva lõpuks olime igaüks kõndinud vähemalt 15000 sammu, jõudnud rahvamassis vähemalt 3 korda üksteist kaotada ja taasleida ning kogunud peatäie kasulikke teadmisi ja häid ideid.

Baltimaade suurim arvutimängumess on kindlasti oma tiitlit väärt. Loodame, et 2017. aasta toob ka Eesti espordientusiastidele midagi vähemalt sama põnevat.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised