Esiteks on see Hiina firma era-, mitte riiklikus omanduses. Teiseks kasvab see põnev tootja kiiresti ja julgeb uusi asju katsetada.

Ja lisaks on alles 2010. a aprillis sündinud ettevõte praeguseks suuruselt kolmas telefonitootja maailmas (pingereas eespool on Samsung ja Apple) ja ühtlasi uus maailma väärtuslikeim tehnoloogia-idufirma.

Ettevõtte turuväärtus on nüüd 45 miljardit USA dollarit, mis edestab seni troonil istunud Uberi (40+ miljardit).

Kõike eelnevat arvestades tundub veider, et Xiaomi end idufirmaks nimetab. Kas suurtootja poleks paslikum tiitel?

Aga kõige põletavam küsimus on muidugi, et millal nad hakkavad arenevatele turgudele keskendumise asemel Euroopa ja USA vastu huvi tundma.

Kuna kiire kasv ja edu põhinevad eeskujulike näitajatega odavapoolsetel nutitelefonidel, oleks neist palju kasu, et praegu lääne turgudel tavalisi nutiseadmehindu pisemaks raputada.