Ameeriklaste firma Oculus VR arendatav peakomplekt Rift on saanud palju tähelepanu meedias, aga pole veel isegi kindlat müügileilmumise aega külge saanud.

Eriti aitas uudisekünniste ületamisele muidugi kaasa teade 2014. a märtsis, et Facebook ostab Oculus VR-i ära, tehinguga, mille väärtuseks tervelt kaks miljardit USA dollarit.

Kaks miljardit tundub esmapilgul ehmatavalt palju. Tehing toimus siiski suuremjaolt Facebooki aktsiates, kõigest viiendik oli sularahas. Kui siia lisada VR-firma ambitsioonikus, võib diili täitsa heaks lugeda.

Oculusi tiim kavatseb nimelt filmitootjaks hakata, et oma peakomplektile väärt sisu pakkuda. See on uuenduslik, sest loovestmisel tahetakse arvesse võtta VR-kogemuse eripärasid.

Esikteos esilinastub kohe-kohe USAs nimekal Sundance'i filmifestivalil, kannab nime "Lost" ja on üsna lühike, kestab alla 10 minuti.

Režissöör on kunagine Pixari animaator Saschka Unseld. Vaatamiseks tuleb kanda peakomplekti Oculus Rift Crescent Bay prototüüpi.

Olgu tulemus millise kvaliteediga tahes, firma on juba kinoajalugu teinud. Vähe, aga siiski. Kui asi peaks edukaks saama ja laialt levima, on 3D-kino leidnud ka ootamatu konkurendi.

Filmitootmiseks loodud Story Studio koosneb hetkel kümnest inimesest, aga kui Sundance aitab avalikkuse huvi koguda, võib tiim ruttu kasvada.