Yoshida sõnul on tegemist viimase kolme produktiivse aasta tööviljaga, mis teeb virtuaalreaalsuses mängimise lõpuks ometi võimalikuks, kirjutab ajaveeb The Technorat.

Yoshida tutvustas lühidalt ka tulevase seadme tehnilisi parameetreid: seadmel on 1080p lahutusvõimega LCD ekraanid, mis annavad kasutajale 90-kraadise vaatenurga.

Seadmega on integreeritud PlayStationi kaamera ja PlayStation Move, mis võimaldab virtuaalmaailmas liigutuste ja kehaasendi kasutamisega hakkama saada.

Morphiusel on ka kiirendusandur ja güroskoop, mis võimaldab VR-seadmel reageerida kasutaja pea asendile. VR-seade ühendub PS4 mängukonsooliga juhtmevabalt (prototüüp on siiski juhtmega ühendatud).

Esitluse ajal SWS juhiga liitunud PlayStation Move'i looja Richard Marks teatas, et Sony VR-seadet võib kasutada mitte ainult videomängudes, vaid ka paljudes teistes valdkondades. Näiteks saab selle abil kogeda, mis tunne on olla Marsil asuvas kosmosejaamas.

Marks tõi välja project Morphiuse kuus valdkonda, mille kallal on vaja veel tööd teha: pilt, heli, liigutuste/kehaasendi jälgimine, juhitavus, kasutajasõbralikkus ja sisu.

Pildikvaliteedi ning juhitavuse pärast ei tasu Marksi sõnul enam muretseda, kuna Sonyl on juba valmis lahendused nii korralikku, sügava pildi näitamiseks kui ka süsteem kasutaja liigutuste jälgimiseks.

Meeskond tegeleb praegu 3D-audiosüsteemi kallal, mis arendajate sõnul peaks tekitama realistlikuma kohalolekutunde.

Marks tõi esitluse ajal välja ka terve nimekirja tarkvara-arendajatest, kes hakkavad looma Morphiuse jaoks mänge ja simulaatoreid.

Nende hulgas on Epic Games, Crytek, Autodesk, Unity ning teised suured ja väikesed tegijad. Hetkel pole veel teada, millal jõuab Morpheus müüki valmiskujul, kuid Sony lubab lähiajal saata arendustarkvara laiali.

Sony pole ainuke, kes plaanib tuua lähiajal turule VR-seadme: kõik vähegi tehnikast ja/või videomängudest huvitatud inimesed on kuulnud ühisrahastusega jalad alla saanud Oculus Riftist.

Hiljuti on kuulda olnud, et ka Valve arendab oma VR-seadet ning Microsoft tegeleb liitreaalsuse-prillide arendamisega, mis saab olema lisavidin Xbox One'i Kinectile.

Foto: tootja

Hetkel nähakse project Morpheuse suurima konkurendina Oculus Rifti. Juba täna võib internetiavarustest leida arutelusid selle üle, kumb on parem VR-seade, kuigi selle üle on veel varavõitu otsustada.

Pealegi on Rift ning Morpheus niivõrd erinevad seadmed, et neid ei tasugi üksteisega võrrelda.

Oculus näitab ainult pilti, Sony VR-seade näitab nii pilti kui ka esitab heli, mis tekitab kasutajal realistlikuma tunde, et ta viibib virtuaalmaailmas.

Morpheus reageerib kogu kasutaja keha asendile ja liikumisele, Oculus Rift reageerib vaid kandja pea asendile. Kuid need omadused ei tee ühest või teisest seadmest teisest paremat või halvemat, mõlemal on omad head kui ka halvad küljed, mis teevadki need seadmed huvitavaks.

Meie, tavakasutajad, ei peaks jagunema leeridesse (nagu mängukonsoolide puhul) selle alusel, millist VR-seadet üks või teine inimene eelistab.

Me elame väga huvitaval ajal, mil virtuaalne reaalsus on lähemal kui eales varem ning meil tuleb ainult nautida andekate inseneride ning programmeerijate töövilju.