Šoti viskitootja Chivas Regali algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture otsib ja toetab ambitsioonikaid idufirmasid, mille soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale.

Kokku esitas Eesti vooru avalduse 32 idufirmat, kellest professionaalne žürii valis viis paremat.

Eesti osaleb konkursis esimest korda. Finaali pääsenud viis idufirmat on Aus Design, Autolevi, Helpific, Õpiveeb ja Sentab.

Aus Design

on moelooja Reet Ausi poolt loodud ettevõte, mis pakub jääkmaterjalide taaskasutuse disainilahendusi moevaldkonnas.

Jätkusuutlik töömeetod võimaldab kulutada rõivaste tootmisel tavalisest keskmiselt 70% vähem vett ja ligi 90% vähem energiat.

Autolevi

on edukate idufirma-lahenduste Airbnb ja Uber sümbioos, mis pakub inimeselt inimesele autorenditeenust, andes võimaluse autosid omavahel jagada ning seeläbi vähendada koormust nii keskkonnale kui ka liiklusele.

Helpific

on platvorm, mis ühendab vabatahtlikud abistajad erivajadustega inimestega, võimaldades abivajajatel oma abipalvetest teada anda ning abivalmitel inimestel head teha, täites seeläbi lünkasid, mida riigi sotsiaalne süsteem täita ei jõua.

Õpiveeb

on õppematerjalipank, mis on õpetajatele abiks materjalide ja ülesannete koostamisel nii omavahel kui ka õpilastega jagamisel.

Rakendus võimaldab koostada e-õpiku, teste või materjalide kogu, laadida üles faile ja neid ühe klõpsuga jagada.

Sentab

on seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik, mis ühendab üksikud eakad inimesed televiisori kaudu.

See muudab koduteleri interaktiivseks suhtlemisvahendiks, millega saab teha tasuta videokõnesid sõprade ja lähedastega, jagada pilte-videoid ning tutvuda uute inimestega.

Mis edasi saab?

Eesti vooru võitja selgub juba sel reedel, 4. detsembril, Ülemiste City linnakus E-Eesti Showroomis.

Eesti vooru finaliste hindavad EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, briti suursaadik Christopher Bruce Holtby, kohaliku vooru korraldaja Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ja Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp.

Eesti vooru võitjat ootab ees "Kiirendi nädal" ehk mentorlusprogramm, mis leiab aset 2016. aasta aprillis. Peale selle läbimist eraldatakse Chivas Regal The Venture'i fondist 250 000 dollarit, mille jagamine osalejate vahel toimub avaliku hääletuse vormis.

Ülejäänud 750 000 dollarit jagab aga juulis kogunev rahvusvaheline žürii konkursi maailmafinaalis, milles osaleb ka Eesti vooru võitja.

Möödunud aastal võttis Chivas Regal The Venture'i kampaaniast osa ligi 1000 sotsiaalset idufirmat üle maailma ning investeeringute fond jagati 16 parima vahel. Tänavu osaleb kampaanias idufirmasid 28 riigist.