Meediaagentuuri Inspired Universal McCann märtsis läbiviidud uuringu kohaselt on 52 protsenti eestlastest vahetanud mobiiltelefoni viimase aasta jooksul; 37 protsenti aga viimase kahe aasta jooksul.

Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on eestlased trenditeadlik ja moodne rahvas ning ligi 90 protsenti mobiiltelefoni omanikest on seadet vahetanud kahe aasta jooksul.

Kaks peamist põhjust selleks on uue mudeli ihaldamine (53%) ja seadme katkiminemine (35%).

Uuringu kohaselt on kõige aktiivsemad telefonivahetajad kuni 30-aastased naised, kellest 62% on seda teinud viimase aasta jooksul.

"Noored inimesed jälgivad rohkem trendi ning ostavad seadme vastavalt emotsioonile, vanemad kui 50-aastased üritavad tarbimisväärtust kauem hoida," ütleb Seema.

Uuringu põhjal on oma telefoni lasknud viimase kahe aasta jooksul parandada kolmandik vastajatest. 71% juhtudest oli peamine katkiminemise põhjus õnnetu juhus, kus telefoni ekraan läks katki, seade kukkus maha või sai veekahjustusi. Uuringus nimetas kuus protsenti vastanutest katkiminemise põhjusena viirust.

Kristjan Seema sõnul ostavad eestlased pigem uue telefoni, kui vana remont läheb kallimaks kui sada eurot: "Eestlased pole harjunud nutiseadmeid remontima, kuigi see tasuks tihtipeale ära. Ka mobiile ja tahvelarvuteid saab kindlustada, mis maksab väikese murdosa keskmisest remondihinnast või uue seadme maksumusest."

"Rootsis kindlustatakse operaatori juures varguste ja õnnetusjuhtumite vastu 80 protsenti uutest nutiseadmetest, mis võimaldab kalli seadme eluiga pikendada ja raha säästa," ütles Seema ja lisas, et seadmekindlustus kogub ka Eestis populaarsust.

Uuringu käigus küsitleti 305 inimest vanuses 15-69 aastat.