Tallinna tuleb virtuaalreaalsuse keskus, kus on võimalik ümber maailma reisida

 (11)

Tallinna tuleb virtuaalreaalsuse keskus, kus on võimalik ümber maailma reisida
Tallinnasse plaanitav VR-keskus. Motor.

Noblessneri valukoja arendusjuht Elena Natale kirjutab maailma parimatest VR-keskustest ja lubab, et välismaistega võrdväärne on kahe aasta pärast Eestiski olemas.

Eri riikidesse on tekkinud ligikaudu kümmekond VR-keskust, mis on oma sisult ja vormilt küllaltki erinevad. Laias laastus jagunevad keskused kaheks: võimendatud reaalsuskogemusega keskused nagu näiteks VR-kino, lõbustuspark või arvutimängukeskus või siis nii öelda “tõelised VR-keskused”, mis on loodud võimatute maailmade kogemiseks.

Kuigi suurim osa VR-seadmetest müüakse otse tootjalt kasutajatele, seab kogemuse kvaliteedile selged piirid hind, mida tarbija on valmis maksma. VR-keskused aga investeeringutelt tagasi ei hoia ja teevad kulutusi tipp-tehnoloogiale, mis annab aimu valdkonna lähiaastate arengutest.

The Void
Utah, USA

Vast kiidetuim ja põnevaim omalaadsete seas on pisikeses Utah osariigi linnakeses asuv The Void mängukeskus. Külastajate arvustused kiidavad keskuse tehnilist lahendust, mis muudab olustiku väga tõetruuks. Loojad ise kutsuvad oma keskust hüperreaalsuseks, sest lisaks sellele, et kasutajad saavad virtuaalsest reaalsusest tänu prillidele osa, saavad nad neid uusi “võimatuid ruume” ka oma käega katsuda.

Virtuaalreaalsuse juures on samavõrd oluline kui silme kaudu edastatav pilt ka reaalne kehaline kogemus - kuumus, külm, vabalangemise tunne, vihm… kõik see võimendab VR-kogemust. The Void on tõeliselt nutikas keskus, kus on kasutatud erinevaid trikke ja nõkse, et inimese teadvus ära petta. Näiteks on visuaalselt sirgena paistvate koridoride seinad kergelt kumerad, nii et külastaja käib tegelikult ringiratast.

Loe veel

Seotud lood:

Zero Latency
Melbourne, Austraalia

Zero Latency on paljude hinnangul üks peamisi USA analoogi konkurente. Tulistamismängu põhimõttel toimiv mäng lubab külastajal ligi tunni virtuaalses reaalsuses uidata ja zombiedega võidelda. Samal ajal panustab mäng erinevalt The Voidist puhtalt VRile, mitte tegeliku ruumi “ülekirjutamisele” virtuaalses reaalsuses. Kasutaja ülesanne on hoida oma relva, seda laadida ja tulistada. Samas petab külastajate väitel VR su aju sedavõrd hästi ära, et sunnib püüdlikult üle astuma esemetest, mida ruumis tegelikult ei ole.

Six Flags
Maryland, USA

Veel üks huvitav VR-kasutusvaldkond on lõbustuspargid. Mitmed suured pargid on lisamas VR-seadmeid oma olemasolevatele atraktsioonidele, et muuta need veelgi köitvamaks. Üks selline ameerika mägi asub näiteks Six Flags lõbustuspargis. Supermani teemaline elamus ei ole küll arvustajate sõnul tehniliselt tipptasemel, ent hoolimata sellest annab efekt kogemusele täiesti uue dimensiooni.

VR-lahenduste rakendamine on juba täna soodsam kui uhiuue kalli lõbustusatraktsiooni projekteerimine ja ehitamine, mistõttu võib see ajapikku kaasa tuua olulise revolutsiooni. Vanad karussellid saavad uue elu ja uus tehnoloogia meelitab kohale rohkelt rahvast.

IMAX VR Experience Centre
Los Angeles, USA

IMAX leiab, et VR on kinotööstuse tulevik. Just seetõttu on nad asunud valdkonda agressiivselt arendama ja teevad koostööd nii Google, Aceri ja Starbreeze'ga. Eelmise aasta lõpus teatas ettevõtte 50 miljoni dollari investeerimisest VRi.

Imaxi Los Angeleses asuv VR-keskus annab aimu viisides, kuidas filmitööstus tulevikus VRi kasutama saab hakata. Külastaja muutub aktiivseks osaliseks filmistseenides. Keskuses saab proovida erinevaid kogemusi - nii ekstreemsetes kõrgustes turnimist, võtlussituatsioone kui ka põgenemistoa põhimõttel toimivat virtuaalmängu.

Ettevõte on otsustanud viia beeta-teste läbi linnasüdames, et pöörata võimalikult paljud inimesed VR-usku.

Noblessnerisse plaanitav VR-keskus
Tallinn, Eesti

Oma VR-keskust ollakse plaanimas ka Tallinna, täpsemalt Noblessneri valukotta. Plaanitav VR-keskus on kogu Põhja-Euroopas ainulaadne. Keskuses saab näiteks osaleda mängult ümbermaailmareisil ja katsetada erinevaid teadusleiutisi.

Kui enamik VR-keskusi on disainitud selleks, et neid saaks kogeda vaid prillid peas, siis Noblessneri keskus on plaanitud luua ka reaalmaailmas silmailu pakkuma. Kuna VR-tehnoloogia on inimesele üsna väsitav, siis on prillidega võimalik läbida vaid küllaltki lühikesi sessioone. Et Noblessneri VR-keskus on mõeldud pikemateks külastusteks, siis on kavas kogu ruum disainida nii, et see oleks elamuslik ka ilma prillideta. Keskuse plaanitav avamine jääb 2019. aastasse.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised