Sony suutis omaniku leida tervelt 155 miljonile eksemplarile konsoolist, mida turustas vahemikus 2000-2013.

PS3 elu nii magus polnud. Seadet on müüdud jaanuari seisuga aukartust äratavad 77 miljonit eksemplari - aga arendustööde ja turuletoomisega seotud kulud kujunesid meeletuks, nii et riistvara osas kulus "nulli jõudmiseks" neli aastat.

Sony esindajad teatasid hiljuti avalikult, et heal juhul sügisel ilmuva PS4 puhul sarnast strateegiat kasutusele ei võeta. Tootja ei kavatse uusi konsoole kahjumiga ilmale tuua.

Firma maksis igast müüdud PS3 eksemplarist 241,35-306,85 dollarit kinni (olenevalt mudelist; iSuppli hinnangul). Järgmisel ringil peab müügist saadav raha seega katma kulud, mis toote turuletoomisele eelnevad.

See saab olema raske, kuna seni on eelkõige Nintendol õnnestunud toota mänguseadmeid, mis kohe "esimesest päevast" raha tagasi toovad. Ja see ladus minek katkes neil Wii U saabudes.

PS4 ei sisalda muidugi midagi nii uudset nagu PS3 südameks olnud 8-tuumne Cell-protsessor, mille arendamine maksnud kokku 400 miljonit dollarit. PS4 tehnilised näitajad on siiski muljetavaldavad, nii et supersoodsalt midagi kätte ei tule.

Küll aga hoiab Sony kokku tänu sellele, et tänased kiibid on võimekamad ja funktsionaalsemad kui (2006. a) PS3 sünni eel. Masina arhitektuur jääb pigem väikeste kiipide kanda kui suurele trükkplaadile, millel on sadu komponente.

Mobiili- ja brauseripõhiste (sotsiaalsete) mängude võidukäik on vahepeal aga tekitanud olukorra, kus massid ei soostu enam oma mänguseadmete eest palju maksma nagu veel kasvõi aastal 2006.

Miks nad peakski, kui olemasolev nutifon või tahvelarvuti või suvaline uuem koduarvuti pakub juba nii palju meelelahutust - pealekauba odavalt või tasuta. Sama ei saa kindlasti öelda selliste mängude kohta, mille nautimiseks PS3/PS4 üldse soetada tasuks.

Mõistlik hind PlayStation 4-le oleks seega 200-300 dollarit. Sony sihib tõenäoliselt 300-350 kanti ning peab esimese paari aasta jooksul ikkagi leppima (väikese) kahjumiga igalt müüdud seadmelt.

Halvemal juhul püüab firma kahjumisaamist ennetada mingis aspektis vähem võimekate sisu kasutamisega kui PS4-le juba välja hõigatud. Seadme tegelik jõudlus on tehnikafännide seas nagunii vaidlusteemaks kujunenud.

Aga esmatähtis on alustada siiski kohe tugeva mänguvaliku pakkumisega, millega õigustada taas riistvarale kulutamist.

Mänguhuvilistel on kõrini, et iga suur konsool tuleb mitmekordselt kinni maksta. Näiteks nii PS3 kui ka Xbox 360 peavad paljude kasutajate väitel vastu ainult 2-3 aastat ja siis on vaja poest ikkagi veel üks eksemplar ära tuua!