„Hakkame leidma inimese jaoks huvitavat infot niimoodi, et ini­mene ise selleks eelnevalt vaeva nägema ei pea," ütles firma tegevjuht Asko Seeba, kes kuulub ühes eestlastest Skype'i asutajategrupi Ambient Sound Investmentsiga ning Rainer Nõlvaku firmaga Curonia Research samuti DailyPerfecti omanikeringi.

Enamik internetikasutajatest on endast võrku maha jätnud n-ö digitaalse jalajälje, olgu selleks siis veebilehtedel, sotsiaalvõrgustiku saititel, nagu Facebook ja Orkut, või spordiürituste protokollides sisalduv info. „Töötame välja ennetava sisu personaliseerimise tehnoloogia," ütles Seeba.

Kohmaka ja keerulise nimega süsteemi taga peitub tegelikult lihtne sisu: kui inimene on osalenud ujumisvõistlustel, rääkinud oma lemmikraamatutest kirjandusfoorumis või jätnud endast maha jälgi fotograafiale spetsialiseeruvatel lehekülgedel, siis DailyPerfect toob need teemad inimeseni eelisjärjekorras, eeldades, et see võiks inimesele ülejäänud infomassist rohkem huvi pakkuda.

Selleks tuleb end eelnevat ainult DailyPerfecti uudistesaidile sisse logida. „Kindlasti pole süsteem agressiivne. Teiseks saab inimene hiljem ise oma eelistusi muuta," märkis ta. Teisisõnu, kui näiteks keskkonna-alased uudised enam ei paelu, siis teeb ta süsteemis valiku ning edaspidi selleteemalisi uudiseid kasutaja jaoks välja ei filtreerita. Samuti on võimalik valida enda jaoks eelistatud keeled, olgu siis eesti, inglise, prantsuse või mõni muu keel.

Halvad jäljed ei loe

Osa teemasid on aga juba eos vaikimisi blokeeritud - näiteks kogu info, mis puudutab võimalikke täiskasvanutele mõeldud veebisaitide külastamisi. „Koostame loetelu nendest teemadest, mida inimesele saatma ei hakata. Paljud on ju endast jätnud halbu jälgi internetti ning mõnedki võivad piinlikkust tekitada," lisas Seeba ja kinnitas samuti, et rämpsposti postkastidesse DailyPerfecti kasutamise tõttu saabuma ei hakka. „Privaatsusega probleeme ei ole, sest andmed on saadud avalikust internetist," märkis ta.

Avalik beetaversioon, mida kõik soovijad katsetada saavad, on valmimas lähiajal. Praegu on veebikeskkond vaid tehnoloogiaekspertide päralt.

Sarnaneb kaupluse kliendikaardiga

  • Andmekaitseinspektsiooni II järelevalveosakonna järelevalvedirektor Taago Pähkel võrdles DailyPerfectit kaupluse kliendikaardiga. „Kui olete internetis teatud lehekülgedel käinud, siis eeldatakse, et teil on selle vastu huvi, ja tehakse pakkumisi," seletas ta. Pähkel rõhutas, et infot internetti üles riputada on imelihtne, kuid seda sealt eemaldada mitu korda keerulisem. „Kuna inimesed ise tavaliselt nõustuvad eelnevalt kasutamistingimustega," märkis ta.
  • DailyPerfecti uuenduslikkus seisneb selles, et automatiseeritud semantilise analüüsi tulemusena püüab süsteem inimese eelistusi ette aimata. Kõige suurem erinevus seisnebki selles, et inimene ei pea enne ise endale midagi spetsiaalselt „ette tellima".
  • Asko Seeba sõnul otsivad arendajad ka võimalusi, mil moel seda tehnoloogiat teistes veebisaitides rakendada. EAS otsustas mullu novembris teadus- ja arendustegevuse projektide eeluuringu raames toetada Daily Perfectit ligi 300000 krooniga.
  • Ambient Sound Investmentsi (ASI) omanikeringis on endised Skype'i asutajad Toivo Annus, Priit Kasesalu, Ahti Heinla ja Jaan Tallinn.