Teatavasti pakub Spotify kahte viisi, et mitte olla piraat. Tasuta saab valitud pala panna mängima arvutis ja lugude vahele peab kuulama reklaami, mobiilis ja reklaamidest segamata kuulamiseks tuleb maksta 7 eurot kuus.

Eile teataski Spotify, et kui aasta tagasi oli neil maksvaid kliente 10 miljonit, siis nüüd juuniks on sama palju inimesi veel paati astunud.

Ilmselgelt on inimestele muusikateenuse eest maksmine muutunud palju vastuvõetavamaks. Esimese 10 miljoni kliendi kogumiseks läks Rootsi startup-il aega viis ja pool aastat, järgmine 10 miljonit tuli 12 kuuga.

Samal ajal on ka tasuta ehk reklaamidega muusika kuulajate hulk kasvanud üle 75 miljoni. See, et tasuta ja maksvate klientide osakaal on aastaga paranenud, on analüütik Tero Kuittineni sõnul suur asi, kuna tavaliselt muutub osakaal alati maksvate klientide kahjuks.

Põhiline kriitika, mida Spotify suunas tehakse, puudutab artistidele makstava tasu vähesust. Kuigi firma aitab küll muusikapiraatlust vähendada, ei jõua oma loomingut jagava muusiku taskusse sellest eriti palju.

Ilmselt sellele kriitikale vastamiseks teatas firma ka seda, et tänavu kolme kuuga maksti muusikutele välja 300 miljonit dollarit ja üldse kokku on makstud kolm miljardit dollarit.